Mijn 2 kinderen moeten nu al 3 dagen achtereen 's nachts overgeven. Wat kan ik hieraan doen?

Naar de huisarts gaan kan ik zelf ook bedenken, ik zoek naar andere tips.

Toegevoegd na 18 minuten:
Overdags is het geen probleem en houden ze alles moeiteloos binnen. Bang voor uitdroging of iets dergelijks ben ik dan ook niet.

Toegevoegd na 1 uur:
Als het nodig is ga ik uiteraard naar een huisarts of het ziekenhuis. Ik vraag dit omdat ik ze zo weinig mogelijk wil laten overgeven en als het dan toch gebeurt... dat ze zich snel wat beter voelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
60.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud zijn je kinderen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 en 3 jaar oud
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg klein hoor om zo lang over te geven, stap over je drempel en direct je arts bellen! Kleine kindjes zijn zomaar uitgedroogd!
capthavoc
13 jaar geleden
Dan nog, 3 dagen overgeven is niet normaal
en nog vreemder is dan dat ze het alleen nachts hebben ?
wat zegt de huidarts ervan ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kunnen we maandag pas terecht. We hebben dit probleem sinds donderdag maar waren toen nog op vakantie. Als ik uitdrogingsvetschijnseken zie onderneem ik direct actie natuurlijk.
capthavoc
13 jaar geleden
vakantie in buitenland ?
misschien een parasiet ? ik denk dat de huisartsen post bellen je wellicht verder zal helpen maar wacht er echt niet te lang mee.
ik vermoed dat als je echt in het buitenland bent geweest
middellandse zee ? oosterse landen ?
dat je toch moet gaan denken aan wat ernstiger oorzaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een binnenlandse vakantie en ik vermoed dat ze beiden een griepje te pakken hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom wachten tot maandag, gezondheid kids is nr 1. Gewoon bellen met huisartspost. Mijn zoon was na 2 dagen al uitgedroogd en dat kun je niet zien aan de buitenkant. Hij werd met spoed opgenomen op intensive care vandaar dat ik zo doorhamer.
capthavoc
13 jaar geleden
lijkt me wel de beste stap nu, niet door modderen bellen gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NIGHTCARE!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ik aan deze kant van de kabel die inschatting beter kan maken dan jullie. Denken jullie nou serieus dat ik risico's neem met de gezondheid van m'n kinderen? Daarnaast benadruk ik nogmaals dat dit alleen 's nachts eenmaal of hooguit tweemaal voorkomt. Overdag eet en drinkt het boeventronie voortreffelijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft echt niet gelijk naar de huisarts te rennen als je kinderen een onschuldig griepje hebben. Als ouder voel je feilloos aan wanneer je kinderen meer dan jouw eigen zorg nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik idd de huisartsenpost bellen. Kinderen drogen net als ouderen heeel snel uit! Vaak merk je dit niet, maar let goed op de hoeveelheid urine die ze plassen. Daaraan kun je meestal zien wat er vanbinnen gaande is. Meestal is het heel donkerbruin en ruikt sterk.
Kortom, als je 'denkt' er is iets mis met ze dan moet je totaal niet wachtten!
Beterschap :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je ze cola zonder gas heeft komt het wel in orde.
en is het echt overgeefsel of is het eerder galg?
en als je merkt dat er echt iets niet pluis is,
dan zou ik toch naar de dokter gaan.

Het beste antwoord

Kinderen braken veel sneller dan volwassenen.
Onschuldige infecties gaan soms gepaard met overgeven.

Braken bij kinderen hoeft ook niet altijd een lichamelijke oorzaak te hebben. Het kan het gevolg zijn van opwinding of spanningen.
Herhaaldelijk braken kan een uiting van nerveuze problemen zijn.

Je kan je kindjes vaak kleine beetjes laten drinken. Bvb cola of zo. (laat de slechte smaak ook verdwijnen)
Verder het angstgevoel wegnemen, voorlezen of zo, gerust stellen.

Kleine kinderen geef je best geen medicijnen tegen overgeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Je kunt er niet zo verschikkelijk veel tegen doen, maar het is wel verstandig ze ORS te geven. Dat is een mengsel van glucose en zouten, dat je oplost in water. Je geeft het met kleine slokjes, dus niet een hele beker achter elkaar, maar liever elke 5 minuten een paar slokjes.
Dit helpt niet om het overgeven te stoppen, maar het wordt wel heel snel in het lichaam opgenomen en helpt uitdrogen voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat een product waar kinderen toch vocht binnenkrijgen , kan je vragen aan de dienstdoende apotheek. Dat komt er ook niet uit dat blijft in het lichaam en laten uitzieken , meer kan je niet doen , behalve een kus geven dat vind die van mij ook altijd fijn succes met je kinders en beterschap toegewenst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je dat dan nog niet gedaan ????
Als het echt zolang duurt dan wordt het gevaarlijk
met huis tuin en keuken tips kom je hier niet mee
als het echt niet overgaan naar het ziekenhuis ermee
anders drogen ze uit
huisarts-> ziekenhuis
13 jaar geleden
Melk laten drinken, dat houd de maag rustig.
Verder kun je het beste je kinderen thee laten drinken en veel water (water reinigt je lichaam) en geef ze beschuit met een beetje boter en suiker..
Evt. kunnen aspirines helpen, of Rennies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef ze domperidon. Kleine tabletjes zonder recept bij de apotheek te verkrijgen. Hierdoor kan je niet meer overgeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg van de kinderarts de volgende tip toen mijn jongetjes die leeftijd hadden.

Ontspan maak er geen drama van ga lekker ook al is het midden in de nacht een tekenfilm met ze kijken. geef ze dat waar ze trek in hebben en zelfs cola en chips is beter dan niets.

Ze troosten ze afleiden en vertrouwen hebben en op tijd naar de dokter gaan (maar die indruk heb ik wel)

suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
drama maken is nergens goed voor... het is alleen zo zielig om te zien dat ze er zo'n last van hebben 's nachts. als ze ziek zijn mogen ze ook altijd bij ons in bed slapen en dat vinden ze beiden helemaal geweldig. alleen het voeren van chocolade of chips zie ik minder zitten nadat ze net hebben overgegeven. overdag krijgen ze dit als beloning voor een goede maaltijd, maar na het spugen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal goed, de cola en chips heb ik me laten uitleggen, cola kalmeert gek genoeg de maag en de darmen en chips zorgt vanwege het zout dat er geen uitdroging mogelijk is.
die van mij had het ook vanacht en een laten douchen en daarna geen problemen meer gehad in de douche staan en alleen het hete water laten stromen om te stomen help ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou medicijnen geven of cola zonder gas.
je moet gewoon cola in een glas doen en roeren tot er geen gas meer in zit.
wat je precies moet doen zodat het echt stopt weet ik niet want ik ben maar een kind van 11 jaar.
maar die cola zonder gas helpt bij mij als ik moet overgeven.
en je moet ook altijd een emmer bij hen zetten.
maar als je graag dweilt, zou je dat beter niet doen :) .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor die laatste zin, lol
ook ik heb hiermee te maken gehad. ors klinkt leuk, maar geen kind die dit zomaar op wil drinken (geef ze eens ongelijk!) bléh!!!
De huisarts adviseerde ons ook cola!
Kon niet geloven dat dit zou helpen, maar het werkte écht!
je zou zeggen dat dit de maag nog meer van streek maakt ( mijn zoontje was pas 1,5 ), maar dat was dus niet zo.
Succes! (ook met al je was!)