Dat heeft te maken met het uiten van een emotie door je lichaam. Dat kunnen allerlei emoties zijn, bijvoorbeeld angst (trillen over je hele lichaam, misselijk worden), woede (heel erg warm worden, zweten), verdriet (tranen) maar ook blijdschap (lachen).
Je kreeg straf, misschien vond je dat niet terecht en was je boos of bang: dan kan je stem gaan trillen, zwak en zacht worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Geldt voor alle 4 tot nu toe. Nu weet ik waarom me het overkwam. Bij mij was het zo dat ik niet rekende op intrekking van mijn weekendverlof. Ik rekende op een standje omdat ik bier op mijn kamer had. Ik ben boven de 18, dan mogen we in principe wel een biertje maar op aangewezen plekken en tijden. Nu was het net na 9 uur s avonds, dat is de tijd dat we naar bed moeten, dus ja, bier op de kamer en ná 9 uur, dat liep niet goed af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan!
Oeps.... da's balen! Je schrok dus... wat vroeg joh, 9 uur!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, ik zie nog net je berichtje. Ja, das stevig balen, echt k... was het verdorie nog mooi weer ook. Ja, vroeg naar bed he? Maar das altijd hier. Tot morgen wellicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Balen hoor, voor je! Sterkte! Intrekken van weekendverlof: het is ook nogal wat! Daar zou iedereen zijn stem van gaan trillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je alsnog, Marjoleinvk. Ik zag je reactie vandaag pas. Ik lag al op bed toen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gewoon een antwoord waar je wat mee kan. Ik kreeg meteen last van enige misselijkheid begon ook te zweten toen ik hoorde dat ik het weekend op intern moest blijven. Ben nu weer vrijgelaten overigens, dus positieve emotie (lachen).

Andere antwoorden (3)

Ik neem aan dat je de straf als onrechtvaardig ervaart en dat je dus boosheid voelt. Bij boosheid zul je al snel je spieren (onbewust) aanspannen. Dit heeft effect op de spanning op je stembanden, en dus je stemgeluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Emoties maken dat de stem blokkeert en trillerig, wankel, zacht of hees wordt.
Of juist luid en hoog uitschiet of zelfs overslaat.
Daarom zal je stem getrild hebben toen je reageerde op je straf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
booshei,verontwaardiging.het kan zijn dat het zorgt voor een stoot adrenaline,dat moet er op een of andere manier uit.kan via trillen.