Is er in België een speciale regeling ivm vaderschapsverlof voor werkloze vaders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe bedoel je? Dat je niet naar de dop moet als je thuis bent bij je kinderen? Of dat je minder sollicitatieplicht hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van welk werk dat je niet hebt, heb je verlof nodig dan?

Antwoorden (2)

Een vader kan enkel aanspraak maken op uitkeringen op voorwaarde dat hij verbonden is door een arbeidsovereenkomst.

De werknemer die een
vergoeding ontvangt wegens verbreking van de arbeidsovereenkomst, kan dus
geen aanspraak maken op de uitkeringen.

Een gecontroleerd werkloze kan
evenmin aanspraak maken op uitkeringen voor vaderschapsverlof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaderschapsverlof krijg je van je werkgever, maar als je werkeloos bent kan je zelf je tijd in plannen.

er is dus geen speciale regeling als je werkeloos bent.