een prestatie houden over ouderen

ik moet voor school een prestatie houden over ouderen en dan moet ik opzoeken wat een gesloten instelling is voor ouderen. maar op internet is daar niet zo veel over te vinden. weten jullie misschien een goede site waar ik die informatie van af kan halen of misschien kunnen jullie mij uitgebreid vertellen wat het precies is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Prestatie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@liana: bedoel je niet een presentatie?

Antwoorden (3)

Een gesloten afdeling is een afdeling in een verpleeghuis waar je zoals de naam al aangeeft niet vrij in en uit kunt lopen.
Dit is om te zorgen dat de, in hoofdzaak dementerende ouderen niet gaan dwalen. Personeel en bezoekers kunnen via een code opd e deuren wel naar binnen of buiten.
Als er in de gemeente waar jij woont een verpleeginstelling is, vraag hen dan documentatie. Als ze het daar niet hebben dan in een andere plaats, maar er is meer te vinden dan alleen op internet
13 jaar geleden
In een verpleeghuis, zijn vaak gesloten afdelingen waar mensen verpleegd worden die lijden aan dementie.

Als je googles op gesloten 'afdeling' in een verpleeghuis zal je meer informatie vinden.

Deze afdelingen zijn gesloten, omdat demente bewoners vaak helemaal niet weten waar ze zijn en dan op onderzoek uitgaan en dan ongemerkt naar buiten kunnen lopen, waardoor ze verdwalen.

Vaak wordt er geprobeert om het gebouw zo te maken dat deze mensen 'rondjes' lopen, zodat ze niet voor een dichte deur komen te staan, want dat is natuurlijk heel vervelend, want dan realiseren ze zich, heel eventjes, dat ze opgesloten zitten.
Zolang ze rond kunnen lopen zullen ze dat veel minder zo ervaren.
Omdat deze mensen vaak zo vergeetachtig zijn, zullen ze lang niet altijd doorhebben dat ze elke keer hetzelfde rondje lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal er maar van uitgaan dat je een preSENtatie bedoelt, in plaats van een prestatie.
Voor de informatie heb je al een aantal tips gekregen, je zou ook nog bij een verpleeghuis langs kunnen gaan, en vragen of je met het personeel mag praten.