welk kaartspel kan je met 3 personen te spelen? spelregels?

op zondag wil ik wel eens karten met mijn zus en vader, we zijn dan dus maar met 3: welk kaartspel kan je met 3 personen spelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
81.7K

Het beste antwoord

31en:
Proberen om 31 punten te krijgen met 3 kaarten.

Maak gebruik van de plaatjes, asen, 7 t/m 10. Plaatjes zijn 10 waard de a's zijn 1 of 11 waard en de cijfer kaarten hun eigen waarden. 3 de zelfde kaarten zijn 30,5 waard (3keer a, 3 keer boer, enz)

Iedereen krijgt 3 kaarten, en in het midden worden ook drie kaarten neergelegd dicht. De gene links van de deler mag kiezen of hij al zijn kaarten ruilt met de middenpot of dat hij zijn eigen kaarten houd. Als de keus is gemaakt dan worden de kaarten in het midden omgedraait. De volgende mag 1 kaart ruilen met de middenpot. Als je past doe je niet meer mee. Heeft iemand 31 mogen de volgende nog 1 keer een kaart ruilen. Hoogste score wint je gaat door tot iemand 31 heeft of tot iedereen gepast heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je

Andere antwoorden (11)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwartet! Probeer van zoveel mogelijk onderwerpen 4 kaartjes te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 kaart spellen zijn er voor nodig
Jokeren,
Iedereen krijgt 13 kaarten en dat het overige is om steeds kaarten bij te pakken.Bij jokeren moet je 40 punten hebben bv. Boer vrouw koning aas of ipv aas 10. Die 5 zijn 10 punten waard per stuk. Let wel op dat het 4 van bv. 4 schoppen die andere kaarten zijn waard wat ze zijn bv harte 2 is 2 punten. Als iedereen op tafel is met 40 punten ga je setjes maken als je minimaal 3 boeren hebt mag je dat op tafel leggen bij 4 boeren (schoppen,harten,klaver,ruiten) leg je die kaart omgedraaid op tafel. Je kan ook aansluiten op alle kaarten die op tafel liggen(ook de kaarten van tegenstandes) als het maar van 1 zelfde logo is. Dan heb je de joker nog die mag je overal in zetten en iedere tegenstander mag de joker weg nemen, bv. Je hebt 2346 van harten en je hebt de joker die mag je als 5 gebruiken, maar heeft een van de speler harten 5 die gene mag de joker pakken. Als je aan de beurt bent pak je een kaart van het stappeltje kijkt of je die kaart niet ergens kunt aansluiten kijk in je kaart of je hem zelf kan gebruiken en gooi volgens een kaart weg. Andere spelers mogen jou weggegooide kaart pakken om volgens direct op tafel te komen. Het spel is afgelopen als een speler geen kaarten meer heeft en als de speler de laatste kaart weggooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij speelden in militaire dienst altijd swikken maar dat is alweer 43 jaar geleden .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwikken is een eenvoudig kaartspel wat met drie of vier personen kan worden gespeeld.
Uitleg zie link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
" Jokeren",doen we vooral in vakantie, grootste lol !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jokeren, RummiKub, Blackjack, 21-en, pesten, ezelen,

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pesten_%28kaartspel%29

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ezelen

Hier vind je nog veel meer kaartspellen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaartspel#Enkele_bekende_kaartspelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klaverjassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heugen is een kaartspel dat gespeeld wordt door drie personen. Heugen is waarschijnlijk afgeleid van het oude spel vijfhonderden en het moderne klaverjassen. Hoewel heugen doorgaans met drie spelers wordt gespeeld, bestaat er ook en variant die gespeeld wordt door twee personen.

Ook tachtigen is een kaartspel dat door 3 personen wordt gespeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gin Rummy!
Een heel gezellig laagdrempelig spel en makkelijk te leren. Het is van 2 t/m tig personen. Ik heb vakanties gehad dat we tientallen potjes speelden. Keileuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pokeren, het leukste kaartspel wat er is! Heb je wel fiches nodig (of lucifers, steentjes,...). Ik speel het graag met 3 tot 4 man. Is juist leuk als je winkans wat groter is.