Hoe leer je een kind snachts zindelijk te worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter is nu 3 nachten al droog gebleven zonder luier, de vraag is voor iemand anders, haar dochter is 3 en half

Antwoorden (8)

Hoe oud is het kind?

Ieder kind heeft zijn eigen tempo, je peuter moet er gevoelsmatig aan toe zijn om zijn luier overboord te gooien. Je peuter kan pas zindelijk worden wanneer zijn zenuwstelsel voldoende rijp is om de sluitspieren bewust aan te spannen en los te laten. In de praktijk is dit wanneer de luier minstens anderhalf tot twee uur droog blijft en zal hij bepaalde signalen afgeven.
Meisjes zijn meestal iets vlugger dan jongens.

Een kind is gemiddeld pas tussen zijn derde en vierde jaar overdag zindelijk. 's Nachts duurt het nog wat langer, ongeveer tussen zijn vijfde tot zevende jaar.

Kijk in de bron voor tips en informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze dochter was met 3 jaar zindelijk overdag en 'snachts. We hebben een belonings systeem bedacht. Bij elke keer naar de wc kreeg ze een sticker. Als ze overdag niet meer in de broek plaste kreeg ze een klein presentje. Deed ze het snachts ook niet dan kreeg ze een groter presentje(spreek dit af en wees conseqent!!!). Veel suc6 en wees geduldig. Haastige spoed is zelden goed. Neem je tijd!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet als ouders het willen, maar als de ontwikkeling van het kindje het toelaat.

Als de leeftijd al wat hoger is, 7 of zo en het is nog steeds bedplassen, verdiep je dan eens in het gebruik van de plaswekker, In 95 % van de gevallen succes. Te huur bij en mediacorner. Bij een jonder kind werkt het niet zo goed. Dan is het oppakken van je kind voor wc-bezoek als je zelf naar bed gaat, nog nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee joh. Gebruiksaanwijzing zit er bij en de medicorner licht het nog eens toe. Niets moeilijks aan!
Kijken of het kind voor het slapen gaan kan uitplassen en elke keer als er verandering zichtbaar is, belonen. Stel ze iets leuks in het vooruitzicht als het lukt om 's ochtends een droge broek aan te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kind s'avonds niet te veel laten drinken en laten plassen voor het slapen gaan, s'nacht zindelijk worden kun je verder niet sturen! Prijs s'ochtends het kind als ze droog zijn gebleven en niet boos worden als ze het in bed hebben gedaan. Dit gaat vanzelf over. Als je er teveel ophef over maakt, raakt het kind alleen maar gestresst wat er voor zorgt dat ze in bed kunnen gaan plassen (vicieuze cirkel)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen moeten leren dat te doen wat de situatie vereist. Het kind dat in bed plast, is meestal een kind dat, als het ergens zin in heeft, dat dan ook meteen doet. Het is ervan overtuigd dat het zichzelf niet in de hand heeft. In feite is het niet bereid te aanvaarden wat een bepaalde situatie van hem vergt. Alle extra-aandacht die vader en moeder hem schenken, versterkt hem alleen maar in zijn overtuiging dat hij het niet kan helpen dat hij in zijn bed plast. Standjes, straf en dringende verzoeken dragen er alleen maar toe bij dat zijn ontmoediging groter wordt. Het beeldt zich in dat hij zich niet kan beheersen en vindt het onrechtvaardig, dat hij bovendien nog wordt gestraft en vernederd.
Maak er niet te veel woorden aan vuil. Laat het niet uw probleem zijn, maar dat van uw kind. Wijs het kind waar het schone kleding en lakens kan vinden. Laat het kind (eventueel met wat hulp) zelf het bed verschonen.

Lees: Kinderen opvoeden en vrede in huis houden. www.uitgeverij-anode.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het hangt erg van de leeftijd van een kind af. Een kind kan ook in bed plassen als stressreactie op iets. Het is erg situatie en kindafhankelijk of en waarom het in zijn bed plast. De bewering dat een kind dat dat doet een kind is dat, wanneer het ergens zin in heeft, gelijk doet, is een generalisatie die nergens op slaat. Uit welke eeuw is dat boek???
hoe oud is het kind?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ene kind is eerder 's nachts zinderlijk, dan het andere kind. Wat een hele goede optie is voor ouders om het kind te laten plassen als de ouders zelf naar bed gaan. Dus voordat de ouders gaan slapen het kind wakker maken, zorgen dat het echt goed wakker is zodat het weet dat het moet gaan plassen en laten plassen! Prijs het kind als het niet in de broek heeft geplast, maar zeg wel dat jij/jullie hem/haar expres wakker maken omdat er dan minder kans is dat hij/zij met een natte broek de verdere nacht door moet maken.
Het is ook een stukje doorzettingsvermogen van het kind. Als het kind wakker is en het weet dat het moet plassen, maar niet naar het toilet gaat, draait het de 'kraan' open en laat het lopen, soms zelfs de hele nacht.
Daarom moet het kind doorzettingsvermogen hebben, maar het is daarom wel belangrijk dat het kind wordt beloond. Bijvoorbeeld elke ochtend vragen en kijken of het in de broek geplast heeft. Als het niet in de broek geplast heeft, mag het bijvoorbeeld een stickertje. Dit hangt af van de leeftijd wat je het kind het beste kunt geven. Houd het niet te lang vol met stickertjes, dan heeft het kind er geen interesse meer in.
Suc6