Buurmeisje (11J) dring zich op, hoe kan ik dit op een vriendelijke manier voorkomen?

In onze straat woont recent een samengesteld gezin van negen.
Afgelopen weekend was ik, de buurman (51j) van zes huizen verder buiten aan het werk en op een bepaald moment keerde het buurmeisje van 11 samen met haar zus van 5 hun fiets op mijn oprit. Vriendelijk zei ik goedendag en beiden stelden zich even snel voor.
Hierop hielden we een kort praatje en zwaaide ik dat ik nog heel wat werk voor de boeg had.
Maar blijkbaar was dit voor het meisje van 11 een uitnodiging om me verschillende keren per dag op te zoeken. Ook als ik niet aanwezig was wachte ze verschillende malen op mijn oprit of ik toch maar niet zou verschijnen (Te zien op het camerasysteem).
Op welke wijze kan ik haar op een duidelijke doch vriendelijke wijze duidelijk maken dat een praatje wel kan maar het niet opdringerig mag worden.
Zelf hebben we geen kinderen.

een jaar geleden
in: Kinderen
5.6K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik zou dit niet echt opdringen noemen maar kan lastig zijn. Vanwege eventuele herkenning zou ik niet teveel details als getallen noemen. Vooral duidelijk zijn en vooral ook in je houding en niet alleen in woorden.

Antwoorden (3)

Ik denk dat je als man een meisje van 11 jaar dit niet duidelijk kunt maken.
Zij leeft nog in een sprookjeswereld waarin geen kwaad aanwezig is.

Terwijl jou gevangenisstraf boven het hoofd hangt als buren dit opvalt en je op het politie bureau wordt ontboden.

Als ik jou was zou ik me niet meer in de buurt begeven van dit kind.
Laat de contacten met haar over aan je partner.
Die is waarschijnlijk ook een vrouw en kan zo'n meisje beter dan jij, met een kluitje in het riet sturen, zodat je hier geen last meer van hebt.
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Min: verkeerde interpretatie van het woord ‘opdringen’.
HannekeJanssen
een jaar geleden
@EdRaket: je krijgt geen gevangenisstraf als een meisje zich vrijwillig op jouw oprit bevindt, dat is echt onzin!
Spultsje
een jaar geleden
Ik vind dit wel de beste tip zo ie zo als je naar haar ouders gaat wordt het een heel ding, terwijl het volgensmij pure onschuld is
Waarschijnlijk hoef je niets te doen.
Dit meisje is net verhuisd, al haar oude vriendinnen kwijt, en verveelt zich te pletter. Maar vandaag is de meivakantie afgelopen en beginnen de scholen weer. Op school verveelt ze zich niet en gaat zij nieuwe vriendinnen ontmoeten.
een jaar geleden
Waarom ga je niet even met de ouders praten. Maak kennis met hen en vertel hen van je situatie. Vertel ze dat het meisje niets verkeerds gedaan heeft (en dus geen straf verdient!), maar dat het jou wel in een ongemakkelijke situatie brengt.

Haar ouders zijn dan wel in staat om de boodschap op een vriendelijke manier over te brengen, of desnoods op een andere manier regels te stellen.
tinus1969
een jaar geleden
Hoe goed bedoeld ook, doe dit niet. Goede manier om de verhoudingen met de nieuwe buren meteen op scherp te zetten. Ga gewoon kennis maken en zeg niets over die dochter, of alleen als de ouders er over beginnen.
tinus1969
een jaar geleden
Of; vertel niet dat het JOU in ene ongemakkelijke situatie brengt, maar vertel dat ze is geweest en zich blijkbaar verveelt, en dat jij daar natuurlijk verder niets aan kunt doen, want jijn hebt geen kinderen waar ze mee kan spelen ofzo.
Z512099
een jaar geleden
+ van mij, met de ouders hierover praten is het beste, voor je het weet ben je een pedofiel.
HannekeJanssen
een jaar geleden
Z512099: Je wordt ECHT geen pedofiel van een meisje wat op je oprit rond hangt! Daar is meer voor nodig, zoals aanleg etc.
tinus1969
een jaar geleden
Z512099, ik vind de angst im voor pedofiel te worden uitgemaakt onnodig en contraproductief.