Wat maakt blokken van het merk grimms zo speciaal?

Een houten blokkenset met verschillende vormen heb je al voor 30-40 euro. Van het merk grimms is dat 100euro en meer. Ik hoorde van iemand dat haar zoon enkel met de houten blokken van grimms mee speelde, wat maakt die dan zo speciaal en word er effectief meer en langer mee gespeeld? Ik vind het een investering en zou het jammer vinden als het binnen enkele maanden al geen spel meer kreeg...

2 jaar geleden
in: Kinderen
2K
Ritsuka
2 jaar geleden
Je betaald voor het merk
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Ik vind kinderspeelgoed sowieso lastig. Mijn kleintje is nu 11 maanden. En dan zie ik een speeltje waarvan ik denk dat ze dat leuk vindt en dan moet ze er niets van hebben. Zo zonde van het geld. Uiteindelijk maakt het het kind niet uit van welk merk de blokjes zijn. Als het kind met blokjes wil spelen dan speelt het met blokjes, het zal hooguit de blokjes kiezen in de kleur of vorm die het het mooiste vindt. Die moeder die zei: "Mijn zoontje speelt alleen met Grimms" zegt dat waarschijnlijk omdat zij alleen blokjes van Grimms heeft of omdat ze haar zoontje heeft gehersenspoeld "alleen Grimms blokjes zijn goed."

Antwoorden (1)

Een blok is een blok. De verf van Grimms blokken blijft wel beter zitten. Bij goedkopere blokken slijt de verf eerder in de hoekjes als de blokken door de kamer vliegen.
Reclametekst: “Grimms houten speelgoed is duurzaam en handgemaakt speelgoed van de hoogste kwaliteit. Grimms is een van de bekendste merken van antroposofisch houten speelgoed dat zich onderscheidt door haar vorm en kleurgebruik. De specifiek gekozen vormen en kleuren kunnen op verschillende manieren gebruikt worden en dragen daarmee sterk bij aan de ontwikkeling van het kind (stimuleren van de fantasie, het versterken van het creatief vermogen, het leren omgaan met textuurverschillen en het verbeteren van de oog-handcoördinatie).”
.
Een opvallend kenmerk van alle de bouwstenen is het fluweelachtige oppervlak, dat ontstaat doordat ze kleurglazuur gebruiken dat in de houtvezels infiltreert, waardoor een fluweelachtig en mat, niet zo glanzend oppervlak ontstaat.
De blokken worden met de hand in de beits gedompeld en Grimms brengt er bewust geen laatste beschermende coating op aan om de positieve eigenschappen van hout te behouden. Dit garandeert dat ze niet zo gemakkelijk wegglijden.