Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt een zwarte draagzak in de zomer warmer dan een lichte kleur?

Op internet vind ik tegenstrijdige info...
Zo zou zwarte kledij ons beter beschermen tegen de zon. Maar hoe zit het met dragen in de zomer. In het heetste van de dag ga ik niet naar buiten maar wandel wel in de zon en dan is de zak een extra laagje om het kindje... Is het dan beter om geen zwarte te nemen (ik vind zwart mooi, maar wil hem in alle seizoenen kunnen gebruiken)
Ik wandel in de zon, maar niet tijdens een hittegolf Dus sowieso ben ik voorzichtig hiermee. Maar op een zonnige dag wat de temperatuur ons toelaat om te dragen wandel ik met de hond en kind in de drager

3 jaar geleden
in: Kinderen
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

JA, zwart neemt alle warmte op. Het is eventueel de dikte van een stof en de soort stof die isolatie geeft aan de extra warmte. In de tropen wordt wel licht gekleurde wol gedragen. Wit reflecteert én isoleert. donkere wol neemt echter toch extra warmte op.
Let ook eens op het schilderwerk in nieuwbouwwijken. De donkere houten gevels hebben veel meer afgebladderde verf dan de lichte. Donker wordt TE HEET.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Aigle
3 jaar geleden
Oké, bedankt. Ik ga voor een lichte kleur gaan dan!
Aigle
3 jaar geleden
Het gaat om geweven katoen. Dit gaat op voor alle donkere kleuren veronderstel ik?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Aigle
Sterke witte (lichte) katoen gaat in onze landen vóór alles. Wol is veel meer voor de hete Afrikaanse landen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding