Bestaan er boeken gericht op ontwikkelingsgerichte activiteiten voor 0-4 jarigen?

Ik loop stage op een KDV en een BSO. Ik wil ontwikkelings gerichte activiteiten aanbieden op cognitief, sociaal emotioneel, zintuigelijk enz. gebied. Eerst wil ik mij hier verder in verdiepen. Zijn hier speciale boeken voor die dieper op dit onderwerp in gaan?

4 jaar geleden
in: Kinderen
3.4K
Erna55
4 jaar geleden
Je loopt stage, vanuit welke opleiding ? Heb je hier geen vakken in ?
syl282
4 jaar geleden
Ik krijg hier uiteraard les over maar, ik wil mijzelf hier nog beter in verdiepen en nog gerichter activiteiten aanbieden. De les stof is globaal, ik zoek iets verdiepends.

Antwoorden (1)

Dan moet je kijken naar Montessori, dat is erg gericht op ontwikkeling.
Ik heb veel goede dingen gehoord over deze boeken:
Montessori voor thuis - https://www.bol.com/nl/p/montessori-voor-thuis/9200000107139252/
Montessori from the Start - https://www.bol.com/nl/p/montessori-from-the-start/1001004001925817/
Op Youtube kun je trouwens ook goed filmpjes vinden hoe je zelf Montessori activiteiten kunt maken van simpele spullen.
Toegevoegd op 26 november 2019 09:01: tekst