hoe verwijder ik mijn kinderen van het internet?

Mijn kinderen zitten 24/7 op de pc, ik heb hier een serieus probleem mee dus kan iemand uitleggen hoe ik zorg dat mijn kinderen buiten spelen? bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Kinderen
1.8K
Ritsuka
7 jaar geleden
router uitzetten
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe oud zijn je kinderen? 4 en 6 jaar of misschien 10 en 12? of middelbare scholieren of studenten?
Hoe oud, school? Meer informatie graag. En wat wil je echt?
Natuurlijk NIET 24/7 dat begrijp ik, maar wat wil je precies bereiken? behalve dat ze buiten spelen?
teusvh
7 jaar geleden
Dit klinkt als een serieze verslaving. Kan leiden tot gedragsproblemen en een verstoorde ontwikkeling. Praat eens met een deskundige!
Ritsuka
7 jaar geleden
@teusvh ik denk dat de 24/7 een lichtelijke overdrijving is om aan te geven dat ze er veel opzitten.
teusvh
7 jaar geleden
24/7 zal uiteraard niet letterlijk zijn bedoeld, maar bij meer dan een paar uir per dag wordt het mogelijk al problematisch. Indicatie is de mate van agressief gedrag en andere ontwenningsverschijnselen als internet een paar uur of dagen niet beschikbaar is.
https://www.brijder.nl/probleem/internetverslaving/internetverslaving-symptomen

Antwoorden (4)

Ook al zou je de pc tijdelijk uitzetten (router), daarmee heb je de kinderen nog niet buiten, spelend. Dus eigenlijk twee problemen.

Het gaat om meer dan de pc. Als je kind vriendjes heeft die ook vergroeid zijn met de pc, zou het antwoord kunnen zijn: andere vriendjes met andere interesses vinden.

Een kind kan nog zoveel leren, staat ook open voor veel en als het aangedragen wordt, is er kans van slagen. Dwang is een slechte raadgever, het moet nooit dwang worden maar een KANS ... WoW we gaan dit of dat DOEN , leuk hè!?!

Ook niet laten kiezen, nee, "We gaan dit of dat...!" en niet "Wil je dit of dat...?"
N.B. dit is ook wel een beetje afhankelijk van de leeftijd natuurlijk.

Een idee is om samen ergens te gaan sporten bv. Daar , bij een club waar hele families dezelfde hobby hebben. Zijn er genoeg, van oudsher voetballen. Hele families die lid zijn van dezelfde voetbalclub, maar ook tennissen of turnen of nou ja iedere sport bij voorkeur een teamsport, want solo is een minder goed idee nu.

[Er zijn ouders die de vrije tijd van de kinderen zo vol plannen dat deze kinderen 'tureluurs' worden van alle afspraken en bij wijze van spreken overspannen van afspraak naar afspraak vliegen.]

Opvoeding is moeilijk, omdat het niet alleen aan jou persoonlijk ligt, maar ook aan de omgeving, de buren, school, tv, social media (ook), kortom de samenleving waarin we leven.
Daarin een goede weg vinden is niet makkelijk, maar ook niet onmogelijk. Sturen is het antwoord, sturen en begeleiden, samen iets gaan doen en enthousiasme kweken op die manier.

Succes, dat wordt nog een hele klus!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar JIJ bent de BAAS! Zolang ze onder jouw toezicht staan en nog niet volwassen zijn, bepaal jij de regels.
Kinderen zijn als ieder jong dier ook is, in ontwikkeling en jij moet ze begeleiden tot ze volwassen zijn.
Ze zullen op gegeven moment de grens willen opzoeken en je moet ze die niet laten overschrijden. Een volwassen teef zal haar puppies ook in het nekvel grijpen en ze dwingen dat te doen wat zij wil, als ze bijv. weg willen lopen en moeder wil dat niet. De pup zal even piepen en het wellicht nog eens proberen, maar moeder zal het opnieuw in het nekvel pakken en misschien iets harder alsnog laten weten dat ze dit niet duldt.
De pup krijgt al snel door dat moeders wil wet is en zal zich (voorlopig) schikken.

Het is daarom heel belangrijk dat je jouw kinderen grenzen geeft, zeker bij het gebruik van media. Hierdoor gaan ze hier bewuster mee om zodat hun gedrag gezond en veilig blijft. Ik hoop voor jou dat ze nog jong zijn, want hoe jonger ze dit leren, hoe beter ze zich kunnen beheersen in de puberteit. Zijn het al pubers, dan zal het niet meevallen ze alsnog 'op te voeden' alsof het 'kleine kinderen' zijn...ze accepteren dit niet zomaar.

In elk geval zal je toch eens ernstig met ze moeten praten. Probeer een tijd af te spreken waarop ze MOGEN computeren. Het is lastig een richtlijn te bepalen, maar algemeen kan je stellen 'niet meer dan twee tot drie uur' per dag. Drie uur is eigenlijk al veel, vooral als je wilt dat er nog tijd voor andere dingen en beweging over is.
Als je nu geen regels stelt, heb je grote kans dat het uit de hand loopt.

Het is al heel goed als je het gamen anderhalf uur voor bedtijd stopt. Ze blijven anders te lang alert en komen moeilijker in slaap. Dit effect treedt niet op bij het lezen of TV kijken. Laat ze ook hun tablet niet mee nemen naar bed, anders heb je er geen zicht op. Hebben ze op hun slaapkamer een PC staan, neem dan 's avonds bijv. het toetsenbord mee.

Het zal in het begin zeker een hoop herrie geven en je bent zeker geen leuke vader in hun ogen, maar daar moet je doorheen. Ze moeten maar accepteren dat jij bepaalt zolang ze nog niet op eigen benen staan. Ik zou er niet mee in discussie gaan, 'nee' is 'nee' en dat moeten ze accepteren, of ze het nou leuk vinden of niet. Dit heet opvoeden en grenzen stellen is daarbij heel belangrijk.
7 jaar geleden
Ga ze niet verbieden dat ze niet meer op de computer mogen maar zorg dat het voor hun aantrekkelijker wordt om iets anders te gaan doen.

Ga na waar hun interesses liggen en speel daar op in. Misschien willen ze graag een bepaalde hobby doen? Denk aan dansen en bied aan om ze naar de les te brengen. Of ga zelf iets leuks met ze doen. Bijvoorbeeld als het jongens zijn ga samen voetballen of wat dan ook.

Zeg dat ze wel op de computer mogen maar stel dan een maximum in bijv. 2 per dag.

En zelf het goede voorbeeld geven helpt ook.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn zoon kreeg op een gegeven moment standaard 2 uur tijd op de pc. De rest moest hij verdienen. Door andere gedragsproblemen is het nu zelfs teruggeschroefd naar 0 uur en moet zijn pc tijd verdienen.

Het is prima mogelijk om per direct een restrictie in te stellen. P.C. 's zijn zo in te stellen dat die restrictie er is. Eigen account, ouderlijk toezicht e.d.

Zo kun je ook stellen voor 1 uur pc tijd, moet hij eerst een uur buiten spelen bijvoorbeeld.

Je kind gaat het NIET leuk vinden. Kan zeer opstandig en boos gaan reageren. Maar probeer dan rustig te blijven en bij je stelling. Het is zo en niet anders en als hij gaat schreeuwen e.d. lekker naar zijn kamer sturen, kan hij daar schreeuwen, maar vooral geen aandacht aan geven en zeker niet boos worden. Want zijn heilige graal wordt onder zijn neus vandaan gehaald en zo'n reactie is niet leuk, maar wel te begrijpen en een kind heeft meer moeite zijn emoties te regulieren.

Ik loop er ook tegenaan dat kinderen hier vaak ook achter een pc zitten of niet aanwezig zijn door clubs en verenigingen, waardoor samen buitenspelen niet echt mogelijk is.

Ik weet niet hoe oud je kind is, maar verder kun je ook kijken of je eerst samen iets met hem kan doen wat zijn interesse kan wekken. Pokemon Go bijvoorbeeld of Geocachen.

Veel sterkte ermee!!!