Hoe haal ik een pleister van de huid zonder pijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Kinderen
16.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
laten weken in het water is een goedkopen en werkende oplossing, ook een vet zalfje erover werkt goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb laatst Limisan gebruikt voor het verwijderen van de pleister van mijn zoon. Werkte prima!

Antwoorden (6)

Doe wat babyolie (of zonnebloem olie ofzo) op de huid en de pleister, hierna kan je hem er makkelijk afhalen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kind afleiden en dan de pleister zo snel mogelijk eraf trekken, dan doet het het minste pijn, je kunt het lichaamsdeel met de pleister even laten weken in warm water. Voor de lijmrestjes is er pleister remover te koop.

Toegevoegd na 1 uur:
De meeste kinderpleisters zijn ook pijnloos te verwijderen.
http://www.hansaplast.nl/Products/winnie-the-pooh
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom bij een kind alleen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat dat de categorie is. Mens en gezondheid kinderen. Bij volwassenen werkt dit ook prima, maar die laten zich wat moeilijker afleiden over het algemeen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hm, ik kan de categorie niet zien op mijn telefoon. Vandaar.
Een pleister verwijderen van een kinderhuidje kan erg pijnlijk zijn. Ik had gehoord van aceton maar dat bijt ook op zo"n tere huid. Wij hebben massageolie gebruikt. Langzaam over de pleister wrijven totdat de randjes van de pleister loslaten. Werkt perfect en je kindje heeft geen pijn!
Van de kraamverzorgster kreeg ik de geweldige tip om pleisters in te smeren met vette creme (sudocreme, Bepanthen). Ruime tijd laten intrekken en de pleister komt vanzelf los.
10 jaar geleden
Ik heb laatst Limisan gebruikt voor het verwijderen van de pleister van mijn zoon. Werkte prima!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel langzaam werkt het beste, zeker voor een behaarde huid. Pleisterlijm is een visceuze vloeistof die de tijd moet krijgen om los te komen van huid en haren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste kun je de pijngrens verleggen. Dit kan worden bereikt door drogerende middelen en/of hypnose toe te dienen/passen.
Als diegene in deze staat van verdoving is gebracht kun je de pleister pijnloos verwijderen.