Is bijten gevaarlijk?

Ik kreeg net ruzie met mn broertje, maar zijn vriend ging zich ermee bemoeien, toen ging hij me plotseling bijten in mn arm waardoor ik daar een bloeduitstorting kreeg, ik voel daar nu al een paar uur niks meer! Is dit ernstig en verstandig om ermee naar de huisarts te gaan??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Kinderen
4.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
Open wond of alleen blauw door de druk van het bijten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kwam net wel iets bloed uit!
Ritsuka
10 jaar geleden
Open wond dis, dan zou ik wel even naar de huisarts gaan, speeksel bevat veel bacterien.
En zorg dat die bijter beter opgevoed word..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben net naar huisarts geweest, ze zij dat hij mn prikkel zenuw had doorgebeten, wat kan ik nu doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel geduld hebben... Als er inderdaad een zenuw door is gebeten is er een goede kans dat deze weer herstelt maar dat duurt echt heel lang. Zenuwweefsel geneest erg traag.

Antwoorden (2)

Er zal waarschijnlijk niks aan de hand zijn maar een feit blijft wel dat er bacteriën door het bijten in de open wond terecht kunnen komen. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken maar voor de zekerheid is het toch het beste om even langs de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De huisarts zij dat hij mn prikkelzenuw had doorgebeten, ze zij niet wat ik kon doen, dus wat kan ik doen???
Iedere mensenbeet, hoe klein ook, is gevaarlijk. Het menselijk speeksel bevat namelijk zeer veel bacteriën. Door deze bacteriën kan de wond zeer gemakkelijk geïnfecteerd raken, met mogelijk zeer nare gevolgen. Een mensenbeet is vergelijkbaar met de beet van een dier, ook bij een dier bevinden zich veel bacteriën in het speeksel. Er zijn zelfs amputaties gebeurd, van door mensenbeten geïnfecteerde lichaamsdelen. Natuurlijk zijn dit uitzonderingen, maar je kunt een infectie beter voorkomen dan genezen.

Wat moet ik doen, wanneer ik door een mens ben gebeten?
Wanneer je bent gebeten door een ander persoon en er is een wond ontstaan, dan moet je de wond zo snel mogelijk ontsmetten. Maak de wond goed schoon en stelp het bloeden. Vervolgens ga je meteen naar de huisarts of de EHBO, hier kan de wond bekeken en behandeld worden. De behandelend arts zal meestal antibiotica voorschrijven om te voorkomen dat er een infectie ontstaat. Vaak wordt er ook een tetanusinjectie gegeven, wanneer de laatste tetanusprik langer dan 10 jaar geleden was. Wanneer je toch bent blijven doorlopen met een bijtwond (ook een bijtwond van een dier) en de huid begint rood en dik te worden, ga dan alsnog meteen naar de huisarts of de EHBO. Wanneer de wond dik en rood wordt, dan is er al sprake van een infectie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/32940-hoe-gevaarlijk-is-gebeten-worden-door-een-mens.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De plek is een beetje rood maar wel erg dik