welke (kinder) ziektes zijn niet te behandelen?

met het oog op vaccinaties. Valt dit nou echt te voorkomen met een vaccin? en kinderen die wel gevaccineerd zijn krijgen ook kinkhoest,bof,hersenvliesontsteking. Dus met het oog op niet vaccineren (hoef niet te horen "je wilt toch niet dat je kind ziek wordt" / nee duhhu wil ik dat niet. en blabla daar gaat mijn vraag niet om. Stel ik vaccineer me kind niet en hij wordt ziek, welke ziekte (waarvoor je ingeint wordt) is niet te behandelen en dus ook echt te voorkomen met een inenting? graag serieus beantwoorden, en ik heb het allerbeste met me kind voor maar twijfel sterk als ik daadwerkelijk goed doe aan een vaccinatie! ook omdat een kans op verhoogd kans is op autisme met deze vaccinaties, en dat sinds de vaccins gegeven wordt aan babys de aantalen met kanker ook explosief gestegen zijn (bron = internet)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou graag letterlijke bronnen zien want ik hoor hier veel nieuws (wil overigens niet zeggen dat het niet waar is). Het internet is vrij groot. Overigens zijn in principe alle virussen te "behandelen" met een inenting. Een inenting is vrij simpel gezegd een virus dat is verzwakt, waardoor je lichaam het "eenvoudig" kan verslaan. Mocht het virus dus weer voorbij komen, herkent je lichaam dit en zul je er waarschijnlijk niet ziek van worden. Het woord behandelen is dus eigenlijk verkeerd, het is eerder voorkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar me vraag is welke ziekte is NIET te behandelen als je geen vaccinatie hebt gehad?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een kladblok of wat. Ziektes hebben zo veel verschillende oorzaken. Sommige zijn (nog) niet te verhelpen, anderen wel. Ik zou mezelf er niet te druk om maken, weeg af of je de vaccinaties het risico waard vind en verdiep je niet teveel in de rest. Er zijn zo veel vreselijke ziektes dat je er gek van kunt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn vaak de complicaties die niet te behandelen zijn. Bij mazelen kun je een hersenbeschadiging oplopen. Die is niet te behandelen. Je raakt dan levenslang geestelijk en/of lichamelijk gehandicapt, of je sterft. Andere ziekten hebben weer andere complicaties die niet te behandelen zijn. Het gaat dus zelden om de ziekte zelf, maar vrijwel altijd om de uiterst vervelende complicaties.

Antwoorden (1)

Bij veel ziektes vaccineer je een kind zodat ALS het ziek wordt (dat kan inderdaad namelijk) het niet zo snel meer doodgaat aan de complicaties. Voor wat betreft waterpokken: dit kan zo verschrikkelijk vervelend zijn en flinke littekens achterlaten dat er daarom gevaccineerd wordt maar ook daar kun je ziek worden van de complicaties.

Er is GEEN verhoogde kans op autisme door vaccinaties (ik herhaal het nog maar eens: dat is NIET bewezen). Haal je informatie van betrouwbare bronnen.

Ook zijn de aantallen kanker niet explosief gestegen door de vaccinaties bij kinderen (waar haal je het vandaan)? Altijd zullen er mensen dingen op internet zetten die niet kloppen en als je zoiets vindt: kijk de bron na. Leer lezen en controleren, laat je desnoods helpen daarbij.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb te weinig ruimte om in te gaan op ALLE ziektes maar je kunt zelf nalezen waarom er gevaccineerd wordt door op de ziektes links te klikken: http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Onderwerpen/R/Rijksvaccinatieprogramma/De_ziekten

Voorbeeld Bof: Vroeger belandden elk jaar 300 tot 800 kinderen en volwassenen in het ziekenhuis met hersenvliesontsteking veroorzaakt door de bof. Daarom is in 1987 de inenting tegen de bof opgenomen in het Rijksvaccinatieprogramma. Deze geeft bij meer dan 95% van de ingeënte mensen persoonlijke bescherming. Nu komt de ziekte bijna niet meer voor.

Difterie: Tot na de Tweede Wereldoorlog kregen elk jaar gemiddeld 3.000 mensen difterie, met uitschieters tot enkele tienduizenden patiënten in beide wereldoorlogen. 5 tot 10% van de patiënten ging dood, bij de rest duurde het herstel lang en er was soms blijvende schade. Sinds de start van de grootschalige vaccinatie in de jaren vijftig is de ziekte bijna verdwenen

Mazelen: In ontwikkelingslanden sterven per jaar meer dan 300.000 kinderen aan mazelen. In Nederland is het aantal sterfgevallen en zieken spectaculair gedaald sinds de mazelenvaccinatie in 1976 werd opgenomen in het Rijksvaccinatieprogramma.

Rode hond is zeer gevaarlijk voor een nog ongeboren kind: Eén op de vier zwangere vrouwen met rodehond loopt de kans dat hun kind met een afwijking (doof, blind, geestelijke achterstand) wordt geboren. Zwangerschappen kunnen ook eindigen in een miskraam.

Tetanus: Tetanus kan leiden tot een verkramping van de kaakspieren (kaakklem), slikklachten en ademhalingsproblemen. Door beschadiging van spier en zenuwstelsel kunnen botbreuken, hoge bloeddruk en hartritmestoornissen ontstaan. Zonder behandeling is tetanus dodelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn vraag staat vermeld in de titel, ale andere informatie vroeg ik niet naar mijn vraag nogmaals WELKE KINDER)) ZIEKT kun je NIET genezen.of zijn geen medicijnen voor?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geef een antwoord op je totale vraag. De onderdelen op zich kun je vinden in wat ik gaf als antwoord en vind je door de link te kijken. Om nog eens een antwoord te geven: aan Tetanus ga je dood, aan rode hond in je zwangerschap is niets te doen voor het kind, aan mazelen (of de complicaties daarvan) kun je dood gaan, aan hersenvliesontsteking als complicatie van de bof kun je dood gaan, aan difterie kun je dood gaan etc etc etc. ALLE vaccinaties die in het RIVM programma zitten worden gegeven omdat ALS je die ziekte krijgt je dood kunt gaan aan die ziekte of de complicaties of je krijgt ernstige restverschijnselen. De kans daarop varieert van klein naar groot maar die kans is altijd veel groter dan de kans op autisme en kanker door vaccinaties (want die is nul).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle?
Hep.b voor kleine kinderen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor: Hepatitis B is een acute of chronische leverontsteking die kan leiden tot leverfalen en leverkanker. Noem dat maar geen ernstige gevolgen.... Omdat deze infectieziekten juist voor heel jonge kinderen gevaarlijk zijn, moeten zij zo snel mogelijk beschermd worden. Daarom worden de prikken al op jonge leeftijd gegeven. Het is nodig de inentingen meerdere keren te geven. http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Onderwerpen/R/Rijksvaccinatieprogramma/De_ziekten/Hepatitis_B
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk polio. Een verlamming zal niet zo snel te verhelpen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook aan Polio kun je gewoon doodgaan, zie de al gegeven link: Polio is ook bekend als kinderverlamming. Het is een maag-darminfectie die kan leiden tot ernstige verlammingsverschijnselen of zelfs overlijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hep.b is een soa.
De kans dat een klein kind met gezonde ouders besmet wordt met het virus is zeer klein, als dat gebeurt is de kans dat er ook echt Hep.b. ontstaan klein en als dat gebeurt is de kans dat er blijvende schade ontstaat zeer klein. De link van het rivm is niks anders dan bangmakerij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle kinderen die geboren zijn op of na 1 augustus 2011 krijgen bescherming tegen hepatitis B aangeboden. Sinds 2003 is de inenting tegen hepatitis B al onderdeel van het RVP voor bepaalde kinderen die een grotere kans hebben de ziekte te krijgen. Dat zijn kinderen van moeders die het hepatitis B-virus bij zich dragen (draagsters) en kinderen van wie één van de ouders uit een land komt waar hepatitis B veel voorkomt. Ook kinderen met het syndroom van Down hebben een grotere kans hepatitis B te krijgen. Als zij geboren worden op of na 1 januari 2008 krijgen zij hun hepatitis B-vaccinatie via het RVP. De inentingen beschermen meer dan 25 jaar tegen hepatitis B. Hepatitis B kan in twee vormen voorkomen: als een acute infectie met een heftig ziektebeeld (moeheid, koorts, gewrichtsklachten en geelzucht) of als een acute infectie met milde ziekteverschijnselen, soms zelfs zonder klachten. Deze laatste vorm kan overgaan in een chronische infectie. Hepatitis B kan behalve via seksueel contact ook worden overgebracht door bloedtransfusies met geïnfecteerd bloed, tijdens de bevalling van moeder op kind, door prikverwondingen of gemeenschappelijk gebruik van naalden. Het klopt dat een kind van gezonde ouders weinig kans heeft om besmet te raken maar de vraag waarvoor het RIVM ervoor gekozen heeft om vanaf 2011 ook kinderen die NIET in de risicogroep zitten te vaccineren is een andere vraag. Het is wel duidelijk dat sinds ze begonnen zijn met vaccineren in 2003 van de risicogroep dat dat helpt. Overigens is het antwoord op de vraag natuurlijk dat het 25 jaar beschermt tegen hepatitis B!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Polio een maag-darminfectie?
Volgens de definitie van infectie klopt dat wel, maar het geeft een totaal verkeerd beeld van de polio is de praktijk is. Het is een ontsteking van de grijze stof in het ruggenmerg.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Poliomyelitis
http://www.encyclo.nl/begrip/polio
http://www.nationaalkompas.nl/gezondheid-en-ziekte/ziekten-en-aandoeningen/infectieziekten-en-parasitaire-ziekten/ziekten-in-het-rijksvaccinatieprogramma/polio/omvang-en-trends/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus je vaccineert een baby zodat ie 25 jaar later zonder condoom ..?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Minstens 25 jaar jackd en je krijgt hepB niet alleen door seks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Polio komt als virus je lichaam binnen via uitwerpselen en het maag/darmsysteem. WAAR het virus dat gaan ontsteken is een ander verhaal. Het poliovirus IS een enterovirus en die worden vooral aangetroffen in de ingewanden. Verder zullen we het eens hebben over die bangmakerij van mensen voor autisme of kanker door de vaccinaties? Het informatie van het RIVM is goed, als je daar een probleem mee hebt verzoek ik je om contact met hun op te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het poliovirus komt binnen via.. Polio = Poliomyelitis = kinderverlamming en dat is een ontsteking van de grijze stof in het ruggenmerg.
Slechts een klein deel van de poliovirusinfecties veroorzaakt polio. Jij mag de info van het rivm goed vinden, daar ben ik het niet mee eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat heb je liever: tien kinderen per jaar die heel vervelende bijwerkingen ondervinden van het poliovaccin, of honderd kinderen per jaar die blijvend invalide worden van polio?