Hoelang mag een dreumes van 15 maanden diarre hebben?

Ze drinkt goed eet niet zo goed vanwege koorts. Ben maandag naar de arts geweest; zolang ze drinkt is het goed. Ze heeft tevens rode billen echt rood misschien iemand een advies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom heb je dat niet meteen gevraagd aan de arts?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik gedaan, , moest het AANKIJKEN!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk of het dunne ontlasting is of waterig. Dat is een groot verschil. Als je het niet vertrouwt - terug naar de huisarts, blijf vragen tot je een antwoord hebt dat je ongerustheid wegneemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar dan moet jij dus onmiddellijk vragen HOELANG je het moet aankijken!

Antwoorden (3)

Komen de tandjes door?
Mogelijke symptomen op een rijtje:

pijn en jeuk, en dus veel huilen en zeuren, slecht slapen, onrustig zijn
op speelgoed kauwen, vingers in het mondje steken
veel kwijlen
diarree (de zogenaamde "spuitluiers")
het weigeren van (vast) eten omdat het kauwen pijnlijk is
lichte koorts
over de wangen wrijven
rode wangetjes
Let wel op, een kind dat hangerig is en naar zijn oortjes grijpt kan natuurlijk ook gewoon ziek zijn. Omdat de keelholte in verbinding staat met het oor is er een verhoogd risico op oorontstekingen. Heeft je baby echt wat hogere koorts, gaan de klachten niet weg als het tandje is doorgekomen of vermoed je dat er meer speelt, neem dan contact met je huisarts op.

Toegevoegd na 5 minuten:
Na 1 week tot 10 dagen mag diarree duren, maar echt niet langer. Patientje moet wel voldoende drinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Diarree is geen ziekte, maar een symptoom. En het kan zoveel oorzaken hebben, dat daar in eerste instantie weinig zinnigs over te zeggen is. (Hoewel ik met het "tandjes-verhaal" altijd moeite gehad heb ; kinderen van een jaar hebben om de haverklap wel iets, en er komt altijd wel een tand door, maar daar oorzaak en gevolg in zien heb ik nooit zo begrepen. Eerder loop je het risico dingen te snel aan de 'tandjes' te wijten.)

Als ze alleen maar drinkt (wat prima is zodat ze niet kan uitdrogen) maar niet eet, heeft ze natuurlijk ook niks om ontlasting van te maken, dus is het niet vreemd dat de diarree aanhoudt. Maar als het langer dan een week tot tien dagen duurt, zal er echt verder gezocht moeten worden naar de oorzaak - en zal ze ook ECHT weer wat moeten gaan eten.

Probeer in elk geval te zorgen dat haar drinken niet alleen maar water is, maar ook wat voedingsstoffen bevat ; zoals melk of aangelengd vruchtensap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet niet alleen kijken of ze drinkt, maar kijken of ze voldoende drinkt. Dat kan je doen door naar de luiers te kijken. Je kind zou per dag zo'n 4 a 5 natte plasluiers moeten hebben. Is dat niet zo, ga dan terug naar de huisarts.