Kun je iets doen tegen de hik bij baby's? Een volwassene kun je bv laten schrikken, maar heb je bij een baby ook trucjes om het snel te laten stoppen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een baby kun je anders heel makkelijk laten schrikken, hoor ;-)

Antwoorden (4)

Het is normaal dat een baby de hik heeft. Bij de hik maakt de middenrif-spier (tussen borstkas en buikholte) ongecontroleerde bewegingen. Dit is geheel onschuldig en komt veel voor bij jonge kinderen.
Je kan halverwege de voeding de baby even laten boeren en ook na de voeding goed laten boeren, kan het probleem van veel lucht binnenkrijgen verhelpen.
Bij een snelle melkstroom kan het helpen om eerst wat melk in een handdoek te laten weglopen en de baby pas aan te leggen na de eerste melkstroom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn dochter had heel vaak last van de hik. Het advies was om haar te laten zuigen aan je pink, speentje of fles. Dat hielp meestal gelijk. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat de baby in ieder geval niet schrikken :)
Wat bij ons hielp is het kindje onder de oksels op te tillen en even voor je te houden.
Dit zodat het kindje zich helemaal uitstrekt en de kramp van de middenrifspier verminderd en/of overgaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ons dochtertje de hik heeft, geef ik haar een paar slokjes water. Dat helpt prima bij haar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook als ze de hik heeft net nadat ze de voeding heeft gehad? Meestal begint t als ze nog op de schouder ligt om een boertje te laten.