Trommelvliesbuisjes: in het oor zichtbaar? zie uitleg

Mijn kinderen hebben beide trommelvliesbuisjes. Nu is bij allebei in één oor het buisje zichtbaar in de gehoorgang. Betekent dit dat het trommelvlies van dat oor nu dicht is, en dat ik daar (in geval van oorpijn, we gaan binnenkort veel zwemmen) weer "normale" oordruppeltjes kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
8.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook neusspray kunnen gebruiken als er wat pijn in de oren komt opzetten.

Het beste antwoord

Als het buisje "los" in de gehoorgang ligt is het buisje uit het trommelvlies gekomen. Dit betekend niet automatisch dat het trommelvlies weer gesloten is.

Als er oorpijn ontstaat kan het maar zo zijn dat er zich weer druk opbouwd achter het trommelvlies en het noodzakelijk is om nieuwe buisjes te plaatsen.

Ik zou eerst een arts laten kijken naar het trommelvlies voordat je druppels gaat gebruiken. Als er nog een gaatje zit is er een doorgang voor bacterien. Het trommelvlies en binnenoorgedeelte is erg kwetsbaar voor onherstelbare schade, dus zou er voorzichtig mee omgaan en een arts raadplegen.

Veel zwemplezier iid geval!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik vermoed dat het buisje eruit is gegroeid,en ja dan gaat het trommelvlies weer dicht groeien en kun je er weer gewone oordruppels in doen.

Voor de zekerheid kun je het beter even na laten kijken bij je huisarts voordat je er weer druppels in kan doen.

Ik weet van mezelf dat ik ook met buisjes druppels mocht gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik mocht wel druppels gebruiken,maar alleen als het wer ontstoken was.