Wie kan me iets vertellen over peesontstekingen bij kinderen??

Mijn dochter van 8 heeft al twee jaar helse pols-pijn..we zijn al bij negen verschillende specialisten geweest en hebben een boekwerk van alle gesprekken, foto's, echo enz. Ook uit het bloedonderzoek kwam niets. De kinderarts weet het niet maar wil (nog) niet opereren, de reumatoloog wilde er een spuit in zetten en de physiotherapeut wil ons naar Rotterdam doorverwijzen.. (iets met groeischijven)..Men denkt nu aan een peesontsteking die met een paar jaar over zou moeten zijn?????? Ze slikt ook al een jaar ontstekingremmers, draagt een spalk en heeft al gips gehad..De pijn is s'nachts het ergst als de pols in ruste is maar ook overdag moeten we pijnstilling geven. We hebben niet veel vertrouwen meer in het ziekenhuis en zijn benieuwd of er mensen zijn die wel vaker hebben gehoord van zoiets bij kinderen? Ze mag niet schrijven, niet hangen (gym), mocht een jaar niet zwemmen enz.enz.enz. We willen haar zo graag van de pijn afhelpen maar weten niet hoe.. Zijn er meer kindertjes met dit probleem en gaat het over?? Help!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken wel iemand die ooit een auto ongeluk heeft gehad, waardoor zijn ruggenwervel een beetje is verschoten en tegen een zenuw aandrukt. Dit uit zich o.a. in hevige polspijn, doordat daar zoveel zenuwen lopen.

Antwoorden (2)

Een peesontsteking geeft inderdaad de meeste pijn 's nachts. Maar dat heb je ook met dystrofie. Heeft je dochtertje zich twee jaar geleden eerst gekwetst aan haar pols? Heeft ze gips gehad? Hoe is de pijn begonnen?

Jaren geleden heb ik de gewrichtsbanden van mijn enkel gescheurd en moest in het gips. Daarna heb ik Posttraumatische dystrofie gekregen. Het kan ontstaan na ieder trauma. Gelukkig was ik toen bij een goede orthopedist, die de akelige aandoening meteen herkende en een behandeling startte.

Is je dochtertje al bij een orthopedist geweest?
Ik geef je hier de website van mijn orthopedist. Vele Nederlanders komen naar hem voor hulp. Ik hoop zo dat hij jouw dochtertje ook kan helpen.

http://www.mortele.info/default.asp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, enorm bedankt voor deze reactie!!! Hoe de pijn is begonnen weten we niet precies, we denken aan een overbelasting door schrijven! Ik ga zeker de website van de orthopeed bekijken, we zijn bij de volgende specialisten geweest: - physiotherapeut, orthopeed, kinderarts, ergo therapeut, reumatoloog, revalidatie arts.. Verder zijn er twee keer foto's gemaakt, een echo en drie keer is het bloed onderzocht (dit vooral om reuma uit te sluiten, maar dat is niet voor 100% uit te sluiten). Gips en de spalk zijn er geweest om de pols rust te geven, de spalk draagt ze nu nog.. Ik ga absoluut iets doen met uw tip!!! Heel hartelijk bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie nu pas je reactie.
Wat een lijdensweg heeft je dochtertje al ondergaan :(
Hopelijk kan ze alsnog geholpen worden.
Heel veel beterschap voor haar.
Ik weet eigenlijk niet of het mag om je te adviseren naar een goede natuurgeneeskundig bioresonantie therapeut of vitaliteitscentrum te gaan. Ik weet wel dat ik hier zelf veel baat bij heb en kan je hier veel over vertellen. Diegene die mij heeft geholpen zit in Oosterwolde in Friesland en werkt ook op afstand met behulp van een foto.