Is mijn kind te dun

Mijn kind is 1.35 lang en weegt 25 kg. En is 11 jaar. Ze weegt volgens mij veel te weinig. Wat is een normaal gewicht voor een elf jarige

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
3.6K

Antwoorden (10)

Dat is moeilijk te bepalen bij een kind maar 25 kilo op 1.35 is wel aan de lichte kant
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lichte kant vergeleken met.... wie/wat?
zoveel woog ik op mijn 11e.

en een jaar erna nog. groei en lengte zijn moment opnames. je kind krijg over een tijdje een groeispurt. de ene wat eerder, de andere wat later.

gewichten zijn buiten dat het momentopnamen zijn ook nog eens gemiddelden. je kan iemand niet in een schema gooien. gemiddelden zijn er juist omdat er uitschieters naar boven en ook naar beneden zijn.

als je kind verder gezond eet, niets onder de leden heeft, en voldoende beweegt zou ik me er geen zorgen over maken. het lijf van je kind doet het op zijn/haar eigen manier en in het eigen tempo :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is inderdaad te weinig, een aantal kilo's ondergewicht. Hou in de gaten of ze goed eet en verstandig met eten omgaat. Volgens de BMI-meter van het voedingscentrum zou vanaf 29/30 kilo een gezond gewicht zijn voor een kind van 11. Trek hier echter niet te zwaar aan, kinderen zijn in ontwikkeling en wanneer ze in de puberteit komt zal ze vanzelf wat kilo's aankomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan bij deze link kijken naar de bmi van uw kind. (Ik heb zelf al gekeken, veels te dun)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kind zou een BMI van 13.72 hebben. Dat betekend volgens de site in de link dat je dochter ondergewicht heeft. Ik zou naar de huisarts gaan. Die verwijst je dan naar een diëtiste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook naar zijn lichaam zelf kijken, als zij er normaal uitziet is ze gezond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de BMI meter zou je de lengte bij een vrouw/meisje eigenlijk zo'n beetje moeten uitrekenen met de lengte in cm - 110, dan kom ik uit op 25 kilo dus is er volgens mij helemaal niets mis mee.

Het gewicht moet je niet rekenen aan de hand van een leeftijd, d lengtes verschillen ook heel erg qua leeftijd.

Toegevoegd na 44 seconden:
d=de
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk niet naar het gewicht maar naar de gezondheid van je kind, eet ze gezond en voldoende, heeft ze voldoende energie, hoe ziet ze er verder uit, bleekjes of juist niet, zit ze lekker in haar vel.

Niemand is gemiddeld en een kind in de groei al helemaal niet, binnen een half jaar kan ze ineens wat voller zijn geworden, of langer .

Maak je je zorgen, ga dan even langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de lichte kant ja ook omdat ze best klein is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan nog wel zo wezen dat ze na de dunne periode weer een dikke periode krijgt, en dan ineens flink de groei in gaat (eigen ervaring)