Hoe kun je aan kinderen zien dat ze later homo worden?

Bijv. dat een jongen altijd met meisjes omgaat en vrijwel nooit met jongens... en dat ze later op jongens vallen...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
19.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je dat willen zien? Om het eruit te slaan of zo? Is er iets mis met homo's? Beetje een rare vraag op nota bene bevrijdingsdag!

Het beste antwoord

Op de eerste plaats: kinderen WORDEN later geen homo, dat zijn ze al bij de geboorte.
Tja, bij het ene kind zie je dat echt niet, en bij een ander kind is dat al vroeg vrij duidelijk.

Ikzelf weet nog dat ik vooral met meisjes omging. Jongens vond ik stom. En pas veel later besefte ik dat ik homo ben.
Dus wat dat betreft heb je aardig goed bedacht dat het zo kan gaan.
Maar het hoeft helemaal niet: Ik denk dat het vaker voorkomt dat je niets aan een kind ziet, dan dat je wel iets opmerkt.

En dan nog iets: Mensen zijn in de meeste gevallen niet 100% homo of hetero. Meestal is het een mix. En ook wanneer je bij hem of haar als kind bepaalde kenmerken denkt te zien, hoeft dit nog helemaal niks te betekenen.
Denk dus niet zomaar dat iemand homo is, omdat 'ie bv veel met meisjes omgaat.

En tot slot: Wat maakt het eigenlijk uit of iemand 'zo' is:
het enige dat telt is, dat het een vriendelijk mens is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dat kun je niet weten. Later ong in de puberteit kan je pas weten dat je het bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bepaalde gedragingen, kledingkeuze, manier van praten, interesses..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je wel eigenschappen kunt aanwijzen die op basisschool leeftijd een voorteken kunnen zijn voor het feit of een jongen mogelijk homoseksueel zou kunnen zijn.
Ik noem:
- bij voorkeur spelletjes doen die meisjes leuk vinden (alleen of met meisjes)
- vrouwelijkere manier van bewegen
- zacht van karakter

Let wel, het is niet gezegd dat als een jongen 1 van de bovengenoemde eigenschappen heeft, hij een homo zou zijn! Maar dat moge duidelijk zijn.