ons zoontje is net geprikt door een beest , alleen weten wij niet waardoor, kan hij allergisch zijn met 14 maanden?

His is 14 bijna 15 maanden , en in de zandbak is hij geprikt door een beest , maar kan hij al allergisch zijn zo jong?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1K

Het beste antwoord

Al een kind allergisch reageert zie je dat direct. Als hij direct in zijn broek poept, blauw lippen krijgt, hees gaat praten of niet meer reageert dan is het foute boel.

Zoalg het bij een zwelling blijft op de geprikte plek en hij huilt omdat het pijn doet, hoef je je geen zorgen te maken. Dan is de reactie normaal.

Ik heb zelf een anafylactisch kind, en weet er dus wel iets van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kan altijd allergisch zijn, of je nou 14 maanden bent of 80 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou al kunnen,doch de kans is zeer klein.Waarschijnlijk krijgt hij gewoon wat jeuk en eventueel een bobbel maar zonder erg.
12 jaar geleden
Vele allergieën word je mee geboren, hij kan dus allergisch zijn. Maar als hij geen uitslag of andere rare reacties vertoont, is het waarschijnlijk niet het geval.
Heb je enig idee wat voor een beest?
Als er toch een reactie optreed zou ik even naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
allergie heeft geen leeftijdgrens. Hou je zoontje gewoon goed in de gaten. Krijgt hij alleen op die plek een bultje of jeuk dan is er niet veel aan de hand. Komt hij helemaal onder de uitslag of reageert hij anders dan normaal dan kan je de dokterstelefoon bellen voor info.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kind kan een allergische reactie vertonen.
Als je kind in zijn mondje of keel is gestoken, kunnen er problemen met de ademhaling optreden.
In dit geval ga je direct naar de eerste hulp afdeling van een ziekenhuis.

Dep wat azijn op de steekplek, zo kun je een grotere zwelling voorkomen en het werkt ook tegen de jeuk.
Bij de apotheek kun je middeltjes kopen om de pijn en jeuk te bestrijden. Let er wel goed op dat je een product koopt dat mag worden gebruikt bij baby's en kleine kinderen!

Probeer je kind niet aan de steekwond te laten krabben, dit kan infecties veroorzaken.
Je kunt de steekplek even afplakken met een steriel gaasje.