Onze kleinzoon is 1 jaar ,maar heeft nog geen tand in zijn mond. Heeft iemand daar ervaring mee

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kinderen
1.2K

Het beste antwoord

Dat verschilt zo erg per kind. Een vriendin van mij dr dochter kreeg haar eerste tandje toen ze 14 maanden was. Ze komen echt wel door hoor wees maar niet bang en geniet maar van de rust
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het is wel wat aan de late kant, dus je kan zoals in de bron vermeld er even mee langs de tandarts gaan (oftewel raad de ouders het aan, anders kan het zo overbezorgd overkomen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is aan de late kant, maar niet abnormaal.
Onze kinderen waren ook laat. Het voordeel daarvan is, dat ze meestal ook later wisselen, en daardoor al een wat grotere kaak hebben tegen de tijd dat ze "grotemensentanden" krijgen. Daar is dan dus meestal meer ruimte voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschilt per kind de een heeft het al met 8 maanden en de ander met 1 jaar nog niet. Ik heb zelf 4 kinderen en mijn ervaring met ze is hoe later hun tandjes doorkomen hoe gezonder het is. Dus niks om je zorgen over te maken. Geniet maar lekker van je kleinkind want voor je het weet hebben ze al tandjes en moeten ze weer wisselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan idd echt enorm per kind verschillen. De 4 kinderen van de zwangerschapscursus waar ik destijds zat zijn ongeveer even oud en qua tanden een enorm verschil. De oudste van het stel heeft ook totaal nog geen tandjes en de jongste heeft er al 4 boven en 4 onder. Deze kindjes zijn ook allemaal rond 1 jaar oud met een verschil van 5 weken. Ik zou me hier echt geen zorgen om maken hoor. Het is net als met de eerste stapjes, de een is heel vroeg, de ander blijft heel lang kruipen maar uiteindelijk zullen ze allemaal gaan lopen. Alles op z'n tijd.