Hoe kunnen we water uit het oor halen

Mijn zoon is al twee dagen achter elkaar gaan zwemmen maar hij klaagt nu dat er water in zijn oor zit hoe kunnen we dat er uit halen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kinderen
51.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Andere oor ook vol laten lopen. Kan je hem gebruiken als waterpas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahahahaha je doet je foto eer aan willem

Het beste antwoord

Laat hem een tijdje op z'n zij liggen (de kant waar het water in zijn oor zit) met een handdoekje onder zijn oor. Dat hielp bij mij altijd prima
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Helemaal vol laten lopen en dan met die kant naar beneden liggen/staan zodat het water eruit loopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ging dan altijd op mn zij op bed liggen en dan met de kant van mn oor waar het water in zat slaan op mn kussen,dus mn hoofd op en neer zegmaar en dan voelde ik het kleine beetje water er zo uitkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd bovenstaand antwoord. ga er in geen geval in peuteren met een wattenstaafje oid.

als er sprake is van teveel oorsmeer kan dit het water tegenhouden of vasthouden.
als het lang vochtig blijft in de gehoorgang kunnen bacteriën zich gaan nestelen en een oorontsteking veroorzaken.

gaat het met een paar dagen niet weg bezoek dan de huisarts om een kijkje te laten nemen in het oor van je zoon.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schud met je hoofd naar de kant van het water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Springen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wattenstaaf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal op je zij gaan liggen. Maar ik heb ook wel eens gehad dat mijn oor gewoon 5 dagen met water erin zat. Als je dan liep hoorde je dat, dat het erin zat. Heel erg vervelend. Probeer eventueel een wattestaafje, met je hoofd schudden en dan op de zij gaan liggen. Meer weet ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is het water niet het probleem, maar het oorsmeer dat door het water is gaan uitzetten. Er zit nu een natte gezwollen prop oorsmeer, die voor een vervelend gevoel en geluid zorgt. Bij de drogist kun je een spuitbusje halen. Hierin zit een vloeistof met oa zout de je in het oor mag spuiten. Even laten inwerken en dat met het oor naar beneden gaan liggen om alles er uit te laten lopen. Mijn persoonlijke ervaring is dat flink kauwen op kauwgom tijden en erna het proces versneld.

Het is vervelend, geklots in je oor en alles in de verte horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Neem een stuk keukenpapier.

Draai op de hoek van het velletje een ( dun, stomp) puntje.

Stop dit zo ver mogelijk in je oor(zonder geweld).

Door de absorberende werking van het papier zal het druppeltje water uit je oor verdwijnen.

In het begin is het ff rommelen en een kwestie van goed mikken, maar als je er wat handiger in bent, dan is je water in de oren probleem in 2 seconden opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal helpt het gelijk om het oor onder de kraan vol laten lopen en gelijk dat water uit je oor laten lopen..ik doe het vaak als het mij overkomt ,het helpt wel.
maar aangezien hij al 2 dagen last ervan heeft is het beste dat hij gewoon aan zijn zij ligt totdat het eruitkomt! geen wattenstaafje gebruiken dat helpt in geen geval, geeft nog een kribbelig gevoel bij!
lukt het tog niet dan maar het eerste optie proberen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik föhn mijn oor dan altijd, maar dan moet je de föhn niet te dicht op je oor doen