Mijn zoon word over een maand 4 en is nog steeds niet zindelijk, iemand tips?

Hij wil het ook niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kinderen
1.1K

Antwoorden (11)

Onderbroekje onder de luier aan doen.. Dat voelt niet lekker als het nat is.. En gewoon convergent op gezette tijden op het toilet zetten.. Kraantje erbij aan.. Lekker stimulerend :)
Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Correctie: concequent*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk in de kinderopvang en geef ouders dit vaak als tip mee en het werkt!
Negeren als hij een ongelukje krijgt en belonen met bijv een snoepje als hij het op de goede plek doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luier uitlaten. Op een tegelvloer rond laten lopen. Regelmatig dweilen en elk uur op de wc zetten. Even wat moeite doen want hij moet het makkelijk kunnen op zijn leeftijd. Jammer dat het geen voorjaar is dan kan hij naar buiten. Besteed er 2 weken intensief aandacht aan en hij is droog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij zelf besloten heeft dat hij het niet wil en je kunt hem ook niet porren met voorbeelden van andere kinderen, stickers plakken, cadeautje beloven of zeggen dat alle grote kinderen op school geen luier meer dragen, dan is soms het laten rusten voor een paar dagen wel een goed pauzemoment. Soms komen ze dan toch ineens zelf of zijn ze er even niet alert op als je iets nieuws probeert. Pas op dat hij geen frustratie bij je voelt, want dat werkt ook nog weleens averechts. En hoe goedbedoeld ook, als de hele familie zich ermee wil bemoeien, heeft dat vaak averechts effect op jou en op je zoon en schiet het ook niet op ;-) Succes en probeer geen deadline te zien in het feit dat hij over 2 maanden al 4 wordt, want dan gaat het misschien ineens sneller dan je voor mogelijk had gehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, domme fout van mij, hij wordt natuurlijk over een maand al 4, maar ik hoop dat je de strekking van het antwoord begrijpt.
Heb je het weleens met een plaswekker geprobeerd? Weet niet meer precies hoe het werkt, maar dat is wel terug te vinden via internet. Of vraag het even aan je huisarts. Heel veel succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet zo makkelijk hier één twee drie op te antwoorden, sommige kinderen hebben een angst voor de wc en alle ouders gaat ook weer anders met dit fenomeen om. Hoe lang ben je er al mee bezig?? Jongens zijn over het algemeen langzamer als meisjes, maar aangezien ze op de basisschool niet verschonen is het toch wel handig dat hij zindelijk is voordat hij er naar toe gaat. Wat heb je zoal geprobeerd? Dan kan ik je iets gerichter advies geven!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je er al met hem over gepraat? Voelt hij het niet? Of vindt hij het niet interessant om op de wc te gaan? Of is hij juist angstig?
Bij mijn zoon werkte het dat ik hem vertelde dat grote jongens geen luiers dragen, dat die naar de wc gaan. En dan veel positieve aandacht voor die grote jongen. En belonen met stickers bijv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien je kind zindelijk moet zijn als hij naar de kleuterschool gaat, en de juffen en meesters er geen tijd voor hebben (en bovendien dat nie willen) zou ik er wel heel veel aandacht en geduld voor gaan opbrengen.

Ik zou hem alleen snachts nog een luier aangeven, en overdag niet. De hele dag door vraag je of hij naar de wc moet, zelfs als je denkt dat het een raar moment is. En hem vaak erop zetten, ook als hij niet moet.

En savonds, rond een uur of tien uit zijn bed halen, hem op de wc zetten en weer terug in zijn bed. Als hij wat ouder is, of het snapt, dan komt hij uit zichzelf uit bed rond dat tijdstip en gaat dan plassen en weer terug ;)

Ik weet niet of er iets vlakbij in de buurt is, bijvoorbeeld een winkel (mag ook iets anders, bijv een vriendin of vriend), op korte loopafstand, zeg maar 5, 10 minuten lopen. Je laat hem zonder luier naast je lopen en gaat naar de winkel voor 1 boodschap (of meer) en ondertussen zeg je als hij moet plassen, dat het nu écht niet kan, want er is geen wc en hij is wel een heel grote jongen dat ie dat al kan.

Het is niet zo heel moeilijk, je moet er alleen héél erg veel geduld voor hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft hij nog'n jonger broertje of zusje ? Soms gaan ze in bed plassen om net zoveel aandacht te krijgen als het jongere kind .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naar de wc gaat de deur open laten staan, zodat hij mee kan kijken. Heeft bij het kindje van mijn vriendin echt heel goed gewerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U heeft waarschijnlijk een te goed merk luiers. Die luiers van tegenwoordig zijn zo gemaakt dat de kleine lange tijd lekker droog blijft, het is echter funest voor het zindelijk worden. Dus waarom zou je gaan plassen op de wc, daar wordt hij dan niet wijzer van in zijn optiek. Inderdaad, laat het hem maar ervaren in een natte onderbroek. Ik denk dat hij dan zo zindelijk is.