Wie weet een middel tegen cyperus rotundus?

Het is een soort streng die groeit onder het gazon met uitschieters, die naar boven groeien.....zodat ze harder groeien dan het gras.
Een vreselijk gezicht...
Mijn hele gazon gaat zo naar de knoppen!!

Het hoort bij de cypergras familie.
Het heet eigenlijk ZEEBIES!

Picture for question
een jaar geleden
in: Natuur
2.1K

Antwoorden (1)

Hierbij zal je grasveld helaas niet intact blijven: verwijder de planten als ze klein zijn, voordat er 5 tot 6 bladeren verschijnen - het moment waarop nieuwe knollen zich beginnen te ontwikkelen. Ga door met het verwijderen van de planten, elke 2 tot 3 weken tijdens de zomer. Met de hand optrekken of opgraven met een handschoffel. Als je een handschoffel gebruikt, verwijder je de hele plant door 30 tot 45 cm af te graven.
SimonV
een jaar geleden
Angelina675
een jaar geleden
Dank voor je antwoord!
Dus er is nog hoop??
Suiker of Bentaxon lijkt me t bezte, maar waar kan ik dat middel kopen, staat nergens op internet?
Groet Angelina
SimonV
een jaar geleden
Neem een handvol suiker en strooi het rond de basis van de plant. Pas op dat je gras vermijdt en bedek de grond dik over de wortelzone van het aanstootgevende onkruid. Bentazon is giftig voor planten en dieren en verontreinigt het oppervlaktewater.
Angelina675
een jaar geleden
Maar simon strooi ik dan gewoon wat suiler over die plantjes, maar dan kom ik toch ook met suiker op t gras, of
is dat niet erg?
En....hoe bedek ik de wortelzone???
Kan ik dus nergens Bentazon kopen??