Hoe warm mag het in een kas zijn?

In mijn kas met druiven, bloemen en groenten kan de temperatuur nu al oplopen tot tegen de 40 graden. Dus in de zomer wellicht nog hoger. Maar wat is de maximale temperatuur, vóór de planten het loodje gaan leggen?

een jaar geleden
in: Natuur
1.4K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Hoe warm zou ik niet weten maar je kan het natuurlijk wat temperen, door de kas te kalken.
https://www.volkstuinverhalen.nl/kweekkasje-wit-kalken/#:~:text=Dus%2C%20wil%20je%20jouw%20kasje,krijgen%20de%20planten%20voldoende%20zonlicht.

Antwoorden (1)

In en kas kan in de zomer de temperatuur wel oplopen tot 50 graden (of nog meer). Dat hoeft niet funest te zijn voor de planten, als je maar genoeg ventileert en beregent.
een jaar geleden