Zijn er in grote getale dennebomen in Eifel en Moezelgebied in Duitsland?

In verband met allergische reactie op dennebomen vragen wij ons af er in grote getale dennebomen zijn in het Eifel en/of Moezelgebied in Duitsland?

2 jaar geleden
in: Natuur
1.2K
SentWierda
2 jaar geleden
Een allergie voor alleen dennenbomen of ook voor andere naaldbomen?
(Ik vraag dit omdat er vaak verwarring is met de kerstbom - die niet een dennenboom is.)
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Vorige week nog geweest. Heel erg veel naaldboom bossen. Maar ook heel veel loofboom bossen.

Antwoorden (1)

Ja, die zijn aanwezig.
Meer dan 40 procent van het gebied van het Nationaal Park Eifel is bedekt met naaldbomen.
In het Moezelgebied voeren wandelingen door lichte loof- en dichte naaldbossen.
Je zult dus gebieden zonder bos moeten zoeken.
SimonV
2 jaar geleden
Antoni
2 jaar geleden
Misschien is een vakantie naar IJsland een goed idee? Daar zouden volgens de overlevering de Noormannen alle bomen hebben weggehaald... In plaats daarvan is er nu mos in overvloed. Bossen zijn er alleen nog in het noordoosten van het eiland te vinden, met moeite.