kan een plant verder groeien als de hoofdwortel in het midden breekt?

ik ben avocado boom aan het kweken door de pit in het water te zetten. ik stootte per ongeluk het bekertje om waardoor de pit op de grond viel. toen ik de pit oppakte zag ik dat één helft van de hoofdwortel afgebroken was. kan mijn avocado pit nu nog steeds doorgroeien?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Natuur
3.4K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk groeit de wortel gewoon weer aan. Doe de pit terug in het water en wacht af. Misschien sterft de gebroken wortel wel af en groeit er dan een nieuwe. De enige manier om er achter te komen is door te proberen en af te wachten.