Wat is dit voor vogel?

Ik heb echt geen idee, nog nooit gezien. Ik keek net uit het raam, en toen zat die vogel ineens in de boom.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Natuur
1.5K

Antwoorden (2)

Het is een parkiet, en ze vliegen er ook in Utrecht.
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Met name in Den Haag zijn er veel 'wilde' parkieten: ontsnapte parkieten die samen met vele, vele anderen kolonies vormen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank voor het antwoord. Ik dacht eigenlijk ook gelijk aan een parkiet, maar op internet hebben ze veel grotere snavels, dus toen ging ik ervan uit dat het een andere vogel is.
Het is wel raar, ik heb ze hier nog nooit gezien. Ik woon in het noorden van Drenthe, dus niet in een grote stad ofzo. Misschien is hij/zij bij iemand ontsnapt....
Dit is een grasparkiet. Dat is een andere soort dan de halsbandparkieten die je in veel stedelijke gebieden ziet. De grasparkiet is waarschijnlijk ontsnapt en blijft vaak in de buurt van zijn kooi. De kans is dus groot dat een van je buren een vogel mist.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt. Dat zou goed kunnen. De parkiet bleef ook wel een kwartier zitten, dus hij woont vast ergens in de buurt:)