Wennen mieren aan sterke geuren?

Heb last van mieren in huis. Nu heb ik nootmuskaat bij de ingang waar ze naar binnen komen gestrooid,
Nu is mijn vraag of mieren wennen aan de geur (kunnen) wennen (waardoor ze misschien over een tijdje weer binnen komen.

3 jaar geleden
in: Natuur
1.2K

Antwoorden (1)

Nee, ze kunnen hier niet aan wennen. Mieren markeren hun vaste routes met geuren. De oriëntatie van mieren kan verstoord worden door deze met een sterke geur te bestrijden. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld dus sterke geur van citroensap, gemalen kruidnagel of nootmuskaat.
SimonV