Hoe krijgen we wilde wingerd uit spouwmuur?

Vorig jaar ontdekten we dat wilde wingerd via een ventilatiegleuf in de muur was gegroeid. We ontdekten dat doordat er uit een kier bij een bovenraam een sliert naar buiten groeide, ook bij onze buren. We hebben de wortels van de wingerd uitgegraven. Dit jaar zien wij geen slierten wingerd meer bij ons raam maar nog wel bij de buren. Kan het een kwestie van lange adem zijn nu de wortels weg zijn of moeten wij andere maatregelen treffen om het probleem definitief op te lossen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Natuur
1.2K

Antwoorden (1)

Wingerd maakt geen luchtwortels, dus als je de wortels hebt uitgegraven zal de rest snel afsterven. Als er dan toch nog ergens groene slierten uitkomen, dan moet je die maar eens nalopen, want dan is dat waarschijnlijk van een andere plant.