Wat voor plant is dit?

Even ter uitleg: Aangezien dit niet echt een plant is maar meer een aantal takken klopt de hoofdvraag niet helemaal maar ik wist anders niet hoe de vraag dan anders gesteld kon worden.
Nu een verdere uitleg, dit is een plant die ik heb gekregen.
Ik zou graag willen weten wat voor soort plant dit is. Het lijkt een beetje of er minipaprika's aan de takken hangen. Als je één zo'n rood besje/paprikaatje doorsnijdt ruikt het ook naar paprika zelf, en heeft het ook van die zaadjes die een paprika normaal ook heeft. Er zitten geen blaadjes aan dus hieraan kun je hem dus ook niet herkennen.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Natuur
2.3K
Amadea
4 jaar geleden
Doet denken aan Sierpeper salsa, maar dat is juist dicht bebladerd...
marjolein55
4 jaar geleden
Het kan ook een vijgenplant zijn
Amadea
4 jaar geleden
Lijkt mij niet. Het zullen eerder koffiebessen zijn.

Antwoorden (1)

De vorm van de vruchtjes en de kaalheid van de takken komt het meest overeen met de soort zeer hete chilipepers, Capsicum chinense, die in het Engels Billy Goat pepper genoemd worden.