Misschien niet iedereen, maar wel véél van de mensen die op dat moment met het water in aanraking zijn. De stroomsterkte in een bliksemontlading kan variëren van 100 tot 60.000 Ampère. Bij een blikseminslag verdeelt de bliksemstroom zich in het water. Zelfs bij relatief kleine bliksemstromen kun je al in shock raken. Water is een uitstekende geleider. Een blikseminslag in het water 100 meter verderop kan nog fataal zijn.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Water is een vrj slechte geleider en de statische lading van de bliksem verspreidt zich over het wateroppervlak. Steekt je hoofd boven het water uit dan verbrandt het door de enorm hoge temperatuur. Zit je onder water dan gebeurt er niets. (Kooi van Faraday).