Wie weet wat voor paddestoel dit is? Deze groeit nu half juni tegen mijn palmboom?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Natuur
2.8K
Amadea
4 jaar geleden
In welk land? In Nederland groeien geen palmbomen....

Antwoorden (2)

Aan het klaverplantje te zien is de foto in Nederland genomen. De zwam lijkt heel sterk op een ZADELZWAM.
De Zadelzwam (Polyporus squamosus) stelt geen extreme eisen aan zijn omgeving. De Zadelzwam komt vooral in het westen en noorden van ons land voor maar wordt ook aangetroffen op de Utrechtse Heuvelrug, Zuid-Limburg, het rijk van Nijmegen en in Noord-Brabant ten noorden van Eindhoven. Zadelzwammen zijn bijna het hele jaar door te vinden van april tot december met een piek in mei en eind september/oktober. Mede daardoor behoren Zadelzwammen tot de bekendste paddenstoelen van Nederland.
Je vindt ze zowel in vochtige bossen als op vochtig hout in de tuin.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Lijkt me de honing zwam. Een soort die kan leven op zieke bomen en dode bomen. helaas voor je palm, ziet dit er niet echt goed uit.