Bestaan er paarse huisplanten?

Ik vind wel boeken voor tuinplanten op kleur maar niet voor binnenplanten.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Natuur
2.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedoel je paars blad of paars bloeiend (bloemen)?

Antwoorden (4)

Ik heb er 1 in de vensterbank staan. Tradescantia Zebrina, paars blad met groenige streepjes.
Makkelijke lage kamerplant, kan ook in de tuin als bodembedekker. Je hebt maar een klein plantje nodig, je maakt zo stekjes en hebt in notime veel plant.
5 jaar geleden
Er zijn kamerplanten met paars blad zoals de Oxalis Triangularis (foto), bijnaam de paarse vlinderplant of geluksklaver. De Campanula is een paars bloeiende kamerplant met groen blad.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De gynura of fluweelplant is prachtig paars en niet moeilijk te verzorgen.
5 jaar geleden
Ja zeker! Zoals Rieneke al zei is de fluweelplant heel mooi en makkelijk, die heb ik ook staan.
Verder heb ik meerdere soorten van de Cordylines staan. Die heb je in heel veel soorten en kleuren. Is ook een heel stevige plant die niet moeilijk te verzorgen is. Pas met deze wel op dat je niet té veel water geeft, zeker winters. Ze krijgen snel wortelrot als ze te nat staan.
Hieronder on meer paarse planten: