Heeft iemand enig idee wat voor vreemd object dit is, kan het een soort schelp zijn?

Ik heb zelf vermoeden dat het een soort schelp is, maar heb hier niet veel verstand van.
Het voelt in ieder geval als zelfde materiaal waarvan een schelp van gemaakt is.
Alleen lijkt dit wel een hele stevige schelp te zijn.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Natuur
1.4K
Amadea
5 jaar geleden
Het doet mij denken aan een plantenblaadje van porselein dat van een beeldje is afgebroken.

Antwoorden (1)

Het blijken stukjes uit de schedel van een kabeljauw te zijn, otolieten geheten (in het Nederlands zoiets als oorbeentjes).
De Deense visser uit de eerste bronvermelding maakte er voor zijn vrouw oorbellen van.