Is dit onkruid?

We wonen sinds kort in een huis waar achterin de tuin 2 enorme struiken staan met langwerpige rode bloemen. We kennen deze plantsoort niet en vroegen ons af of dit onkruid is. Er komt volgens mij wat plakkerig spul uit de bloemen. Bijgevoegd een foto.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Natuur
2.7K
Ritsuka
5 jaar geleden
Het is pas onkruid als jij het niet in de tuin wilt.
Rieneke1
5 jaar geleden
Van mij geen min, want ik begrijp wat je wil zeggen. Maar zeker nog nooit zevenblad of japanse duizendknoop in je tuin gehad?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Onkruid bestaat niet! Wat schoonmoeders je ook willen laten geloven.
Als je iets een mooie plant vindt laat je deze toch staan, of als je wat anders wil, plant je wat anders. Wat de een onkruid vindt, vind de ander mooi, laat staan wat het gemiddelde insect z’n mening is.

Antwoorden (1)

Dit is karmozijnbes.
Toegevoegd op 21 juli 2018 17:56: bron
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Top, dankjewel!
Amadea
5 jaar geleden
Kun je dat onkruid noemen?
Rieneke1
5 jaar geleden
@Amadea, over wat onkruid is verschillen de meningen. Deze struik komt ongevraagd op in je tuin en kan je dus als ongewenst bestempelen, maar je kan het ook juist een aanwinst vinden. Hij woekert niet dus in die zin zou ik zeggen dat het geen onkruid is, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Amadea
5 jaar geleden
Oké, bedankt voor de toelichting. De plusduim had ik al ingedrukt!