Hoe ga je van elektrische energie naar mechanische energie?

Hoe wordt deze energie omgezet?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
TurfGraver
5 jaar geleden
Denk aan een elektromotor bijvoorbeeld.

Antwoorden (2)

Via een elektromotor. Die gebruikt stroom, met als resultaat dat er een as gaat draaien waar je van alles en nog wat mee kunt aandrijven.
Zie voor een goede uitleg het filmpje.
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Of een relais of een luidspreker of een bel of een.... (je snapt het, er zijn meer mogelijkheden dan alleen de elektromotor). ;-)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Maar hoe laat elektrische energie nu die as draaien?
Door elektrische energie om te zetten in magnetisme en daarmee een object in beweging te brengen.