Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste manier om zo goedkoop mogelijk regenwater op te vangen een tuin zonder regenpijp?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Natuur
1.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Met afdekplastic kan je heel goed regen opvangen.
Maar ik heb het idee dat je dat niet bedoelt, wellicht kan je de vraag wat beter toelichten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Sinds december woon ik in mijn nieuwe huisje met behoorlijk lapje tuin. De verhuizing en de aankleding vd tuin hebben mijn hele budget opgeslokt. Hierdoor zou ik niet een fancy regenton uit het tuincentrum kunnen bekostigen. Nu zou ik graag wel regenwater willen opvangen. Helaas heb ik geen regenpijp en /of dakgoot. Dus ik vroeg mij af hoe ik een alternatieve manier kan gebruiken om regenwater mee op te vangen om te gebruiken voor de planten. Heb een hoge flatmuur zonder goot en/of regenpijp. En een lange ( beetje gammele ) schutting.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

heb je geen dak, geen afdakje, geen fietsenhok, geen schuurtje, met een regenafvoer, dan kan je gewoon geen regenwater op vangen.
Gewoon omdat je veel oppervlakte moet hebben om het op te vangen.
Een stuk plastic op de grond en een emmer ingraven gaat niet veel kosten, maar dat schiet niet op, maar kan natuurlijk wel
Ligt er aan hoeveel water je nodig denkt te hebben..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding