Wat is de beste manier om zo goedkoop mogelijk regenwater op te vangen een tuin zonder regenpijp?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Natuur
1.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Met afdekplastic kan je heel goed regen opvangen.
Maar ik heb het idee dat je dat niet bedoelt, wellicht kan je de vraag wat beter toelichten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Sinds december woon ik in mijn nieuwe huisje met behoorlijk lapje tuin. De verhuizing en de aankleding vd tuin hebben mijn hele budget opgeslokt. Hierdoor zou ik niet een fancy regenton uit het tuincentrum kunnen bekostigen. Nu zou ik graag wel regenwater willen opvangen. Helaas heb ik geen regenpijp en /of dakgoot. Dus ik vroeg mij af hoe ik een alternatieve manier kan gebruiken om regenwater mee op te vangen om te gebruiken voor de planten. Heb een hoge flatmuur zonder goot en/of regenpijp. En een lange ( beetje gammele ) schutting.

Antwoorden (1)

heb je geen dak, geen afdakje, geen fietsenhok, geen schuurtje, met een regenafvoer, dan kan je gewoon geen regenwater op vangen.
Gewoon omdat je veel oppervlakte moet hebben om het op te vangen.
Een stuk plastic op de grond en een emmer ingraven gaat niet veel kosten, maar dat schiet niet op, maar kan natuurlijk wel
Ligt er aan hoeveel water je nodig denkt te hebben..