Hebben gingers een hogere/lagere pingrens?

Je hoort hier vaak verhalen over, ben benieuwt of het echt zo is.

Toegevoegd na 7 uur:
Pingrens moet pijngrens* zijn

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1.7K

Antwoorden (1)

De pijngrens van een roodharige is een ‘grijs gebied’ voor de wetenschappers. Wat wel zo is is dat roodharigen een lagere pijngrens hebben op bepaalde vlakken. Dat verklaard ook waarom ik vaak meer pijn ervaar en soms weer minder. Zo hebben roodharigen tot 20% meer verdoving nodig bij operaties. Dat zou ook verklaren waarom ze bevallingen vaak als zeer heftig en extreem pijnlijk ervaren.

Maar roodharigen voelen weer minder pijn als het gaat om een stekende pijn in de huid en hebben weer meer kans op tandpijn.