Waarom zitten regenwormen in grote hoeveelheden tussen rand en deksel van ons compostvat?

Toegevoegd na 6 dagen:
Wij kweken alles biologisch en regenwormen zijn welkom maar ze zitten met grote hoeveelheden als een kluwen spaghetti boven in het compostvat aan de buitenkant van het vat maar nog net binnen het deksel.

Antwoorden (1)

Regenwormen zijn aaseters en voeden zich met organisch materiaal. Compostvaten bevatten vaak veel organisch materiaal, waardoor regenwormen erheen getrokken worden. Ze zitten vaak tussen rand en deksel omdat het daar donker en vochtig is, waardoor het een ideale leefomgeving is.
Bronnen:
een maand geleden