Welke soort bonsai heb ik?

Ik heb een bonsai gekocht maar weet niet welke soort het is en hoe ik hem moet verzorgen. Mijn bonsai heeft ( soort van ) ronde, donkergroene, gladde en blinkende bladeren en een redelijk donker bruine stam.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1.5K
Rieneke1
6 jaar geleden
http://www.bonsaiempire.nl/boomsoorten/boom-identificatie

Het beste antwoord

Weliswaar lijkt hij ook iets op de Buxus, maar ik denk dat dit de Carmona Microphylla (Fukien-thee) is, dit is een veelgebruikte soort voor bonsai en geen gemakkelijke soort. Hij mag niet uitdrogen, maar ook geen natte wortels hebben. Naar alle waarschijnlijkheid heeft de pot gaatjes aan de onderzijde, beste is de pot op een schotel water te zetten, waardoor de wortels niet in het water staan, maar hij wel water kan opzuigen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Z512099
6 jaar geleden
Is ook geen Carmona, deze mist die rare stengels.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Welke rare stengels bedoel je eigenlijk, ik zie ze niet.
https://www.google.com.ua/search?client=firefox-b&biw=1440&bih=791&tbm=isch&sa=1&q=carmona+macrophylla+bonsai&oq=Carmona+Microphylla&gs_l=psy-ab.1.0.0i13k1l2j0i30k1l2.425326.425326.0.428926.1.1.0.0.0.0.363.363.3-1.1.0....0...1.1.64.psy-ab..0.1.362.jiCyVYajIbo#imgrc=1z2iZ1ubmf62PM:
Z512099
6 jaar geleden
Als je de tweede foto van Lisabonsai nog eens vergroot zie je duidelijk vreemde, afgeplatte stengels, de Carmona heeft dat niet.
Doet me denken aan de stengels van lamsoor.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Lamsoor heeft langer blad en is bovendien een plant die in zilte gebieden voorkomt. Daar zal men vast geen bonsai van kweken, (op de beschrijving van de verzorging: wel gieten met water waarin zout is toegevoegd).
Ik blijf bij de Carmona, Is bovendien een veelgebruikte (bloeiende) soort. Het kan ook een Buxus zijn, maar ik denk het niet.
Als TS 100% zekerheid wil hebben, kan ze ook de foto's naar een bonsai-kweker mailen.
Er zijn er genoeg in Nederland te vinden.

Andere antwoorden (1)

Dat kan een ficus zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
Daar vind ik het niet echt op lijken. Welke soort ficus had je in gedachten?
Z512099
6 jaar geleden
Een Ficus heeft altijd afwisselend blad, de soort van Lisabonsai heeft tegenovergesteld blad, kan dus nooit een Ficus zijn.
Let ook op de vreemdgevormde stengels.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja inderdaad. Ik lette alleen op het blad. Heb nog mee zitten zoeken, maar kan niks vinden met zo'n aparte stengel.
Rieneke1
6 jaar geleden
Het lijkt wel een soort zamioculcas?