Kun je onder water bruin worden?

als de zon schijnt, kun je dan bruin worden onder water?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Natuur
48.1K

Het beste antwoord

Jazeker, maar ook rood want ultraviolet licht dringt iets door in water; dus ook onder water kan men verbranden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja, zonlicht dringt ook door het water heen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Denk het niet, omdat het water je huid afkoelt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het verbranden onder water gaat zelfs sneller omdat het licht in het water vervormd, waardoor het lijkt alsof er allemaal vergrootglazen op je schijnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dicht onder de oppervlakte wel, je bruint door UV licht, dat kan niet op grotere dieptes doordringen, vandaar dat algen ook altijd aan de oppervlakte voorkomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, ligt eraan waar je gaat zwemmen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
UV licht dringt maar heel beperkt door in water. Blijf je dicht bij de oppervlakte dan kan je dus wel bruin worden (en ook verbranden!) maar ga je dieper dan houd je snel bijna geen UV licht meer over. Uit mijn hoofd dacht ik dat UV licht maximaal een meter door dringt in helder water maar zeker weten doe ik dat niet (en ik heb niet zo bijster veel zin dit op te zoeken).

En zoals hierboven: ja het hangt ook zeker af van waar je zwemt :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jazeker. Laat maar eens een lichtkleurige haai in ondiep water zwemmen. Na een tijdje is ie donker verkleurd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
weet ik niet want onder glas wordt je ook niet bruin. want glas houdt de uv straling tegen waar je juist bruin van wordt, maar of dat ook zo met water is denk het niet.

mijn mening, ja je kan bruin worden