Mag je ongebruikt vuurwerk(wat dus nog werkt) weggooien, zoja waar?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Milieu
4.4K

Antwoorden (2)

Nee, dat zou niet verstandig zijn. Het zou zomaar kunnen ontbranden. Breng het naar het afvalbedrijf, milieustraat of hoe het ook heten mag, van je gemeente
4 jaar geleden
Dat ligt aan de gemeente waar je woont. Elke gemeente heeft eigen regels.

Indien jouw vuurwerk legaal is, mag je het sowieso bewaren.
Zorg dat je het dan opslaat in een ruimte waar geen mensen komen.

Sommige gemeenten staan het toe, dat je het vuurwerk eerst onschadelijk maakt en dan in de kliko deponeert. Zet het vuurwerk een paar dagen in het water. Vervolgens kan het in de kliko.

Sommige gemeenten staan het toe dat je het inlevert bij het milieupark.
Ook hier gelden weer eigen regels. Bij de één mag het niet, bij de ander alleen als het is afgegaan, onschadelijk is gemaakt....

Verder zijn er gemeenten waar je de brandweer kunt bellen.

Kortom, neem contact op met de gemeente waar je woont.
Indien het legaal vuurwerk is, kan dat zonder problemen en krijg je het antwoord van hen.