Omdat in de ogen van het collectief ze alleen geinteresseerd zijn in winst. Beetje verouderde opvatting aangezien imago een hele grote bepalende factor is om winst te bereiken. En zij zullen, gelukkkig voor de wereld, er alles aan doen om dat imago weer op te vijzelen. Dus niet lullen maar heel veel poetsen en redden wat er te redden valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het belachelijk is dat er zoveel liters olie in de oceaan lopen
en er zijn doden gevallen bij deze ramp

je wilt toch niet zeggen dat ze alle lof verdienen als er zoiets gebeurt

en dan de tijd die erover heen gaat voor ze dat lek eens gedicht hebben

het is een grof schandaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey er bestaat ook nog zoiets als een ongelukkig toeval . BP kon niet uitsluiten dat een ramp gebeurt. Net zoals de Gasunie niet kan uitsluiten dat bij ons een gasfabriek ontploft. Het gaat om het hebben van een plan als er iets gebeurt. Ps @Werk , gebruik jij geen olie dan . Is dat wél op veilige manier gewonnen ?
Omdat BP nogal wat regels aan zijn laars lapte en (ernstige) probleemmeldingen enkele uren voor de ramp negeerde.

http://zaplog.nl/zaplog/article/bp_negeerde_ernstige_probleemmelding_uren_voor_ramp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BP is gewoon een bedrijf dat geld wil verdienen aan een gevaarlijk produkt waar veel vraag naar is . Ik vind eigenlijk dat de verbruikers ( en dat zijn wij allemaal in meer of mindere mate ) allemaal mede - verantwoordelijk zijn voor de grote oliestroom in de Golf van Mexico.

Maar om op je vraag terug te komen : BP ( en een aantal andere maatschappijen ) proberen in diep zeewater olie te winnen ( 1500 meter onder de zeespiegel) . Er is onder water in de Golf van Mexico een netwerk van buizen, regelsystemen , en pompen gemonteerd die de olie van vele platforms samenbundelt.

BP deed gewoon mee aan een lucratieve oliedeal. Maar waar vliegtuigmaatschappijen , beheerders van kerncentrales en chemische industrieën draaiboeken en schema's hebben om te doen wat gedaan moet worden als er iets fout gaat, daar blijkt BP nauwelijks een plan te hebben gehad voor het ongelimiteerd spuiten van de oliebron na de explosie en brand op het platform Deep horizon .

BP vertrouwde op de Blow out - preventer en had geen plan B als die Blow - out preventer niet zou werken .

Dat kan ze zeer , zéér kwalijk worden genomen . En dat is de reden waarom BP zoveel kritiek ontvangt deze dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat de baas van BP veilige oliewinning belangrijk vond, maar kostenbesparing nog belangrijker. in de VS zijn (waren?) de veiligheidsvoorschriften minder streng dan in Europese wateren. verschillende oliemaatschappijen waaronder Shell houden zich ook in de VS aan de strenge Europese veiligheidsvoorschriften, BP vond dat niet nodig. naast de milieu en maatschappelijke ramp is het voor BP nu ook een financiele ramp, de beurswaarde is inmiddels met meer dan 60 miljard euro verminderd.
de eisen en kosten van oliewinning zullen zeker stijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat BP toevallig deze bron exploiteerde. Was het Shell geweest dan waren zij het pispaaltje geworden,want geloof maar,dat ze allemaal de regels aan hun laars lappen,want dat scheelt vele euro's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat veel mensen denk dat dit geen gewoon olielek is maar een ramp voor het milieu. Het is extreem wat daar gebeurt en onbehoorlijk dat er niet voldoende veiligheidsmaatregelen waren. Dat er niet voldoende regels waren en dat er geen noodplan was dat werd gecontroleerd door de overheid is absurd in de ogen van de mensheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het millieu wordt ontzettend verpest door de olie,ik vraag me af als het voorkomen had kunnen worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zegt veel... zo niet alles

Hilarisch en ontzettend triest tegelijk.

http://www.youtube.com/watch?v=2AAa0gd7ClM