Bestaat er biologisch/ecologisch afbreekbaar wc papier/gewoon papier.?

Bestaat er ecologisch/biolosch afbreekbaar papier/wc papier. (Wc papier recylen vindt ik vies.) Niet giftige inkt (pen.) Is het te duur/duurder? Het is wel beter voor het milieu.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Milieu
8.5K

Antwoorden (1)

Ja, dat bestaat er. Moka bijvoorbeeld.
De grauwe variant, oftewel Moka, noemt zichzelf het groenste papier ter wereld. Dat komt niet alleen omdat het wc-papier ongebleekt is en is gemaakt van gerecycled papier. Het toiletpapier is ook nog eens geproduceerd op 100% windenergie, met een zo laag mogelijke CO2-uitstoot en zo min mogelijk water. Het wc-papier heeft 2 lagen en elke rol heeft 400 vellen. De velletjes zijn opgeleukt met een reliëf. Het witte zusje van de stoere Moka is chloorvrij gebleekt en heeft verder dezelfde specificaties, behalve de textuur: dit wc-papier heeft minder reliëf en zit daarom strakker op de rol. De witte variant heeft daarom rollen van 500 vel.
Prijs voor vier rollen bij AH is € 2,84. Je moet dus wel iets voor het milieu overhebben.
SimonV
4 jaar geleden
grasmaaier
4 jaar geleden
Jammer genoeg is het wel weer verpakt in plastic...
SimonV
4 jaar geleden
Het plastic is ook biologisch afbreekbaar. Deze term doet misschien vermoeden dat je verpakkingen van dit soort plastic zelf kunt composteren, en dat het materiaal snel vergaat, maar dat is een grote misvatting. De term composteerbaar betekent dat het materiaal alleen gecomposteerd kan worden in een professionele composteerinstallatie.
https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/niet-iedereen-blij-met-biologisch-afbreekbaar-plastic