hoe voorkomt men eikels bij een eik op bestrating?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Milieu
2.5K
Ivana
5 jaar geleden
Wil je wel de natuur rond je huis, maar niet het logisch gevolg????
LeonardN
5 jaar geleden
Wie zegt dat de eik het idee is van de vrager. Of dat deze uberhaupt zelf met dit probleem te maken heeft? Het woordje "men" in de vraag geeft al een indicatie dat dit mogelijk een zuiver hypothetische vraag is. Hoe gaat men op vakantie?
vs
Hoe ga ik op vakantie?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Niet, eikels vallen nu eenmaal uit een eikenboom in het najaar.

Antwoorden (3)

Een bouwzeil of ander zeil onder de boom leggen.
---
Ik lees de vraag als:

hoe voorkomt men eikels, (bij een eik,) op bestrating?
Toegevoegd op 25 december 2018 09:45: tekst
5 jaar geleden
Eikels voorkomen kan alleen door te voorkomen dat de bloesem bestoven wordt. Geen bestoven bloesem, geen eikels. Hoe voorkom je dat bloesem bestoven wordt? De bloemetjes plukken, maar dat is een hels karwei. Kortom, je kunt beter accepteren dat er eikels vallen en deze opruimen.
5 jaar geleden
Een eik kweken die onvruchtbaar is, dus geen eikels heeft.
Lijkt een grap maar is het niet, zo zijn er kastanjes gekweekt waar geen kastanjes aan komen die op auto's kunnen vallen, ook die zijn onvruchtbaar.