hoeveel procent van het in Nederland verbruikte aardgas wordt thans al geïmporteerd?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Milieu
1.7K

Het beste antwoord

Dat is zo'n vijf procent.
In 2017 werd er uit Nederlandse bodem 43,78 miljard m³ aardgas gewonnen. Uit het Groninger gasveld 23,58 miljard m³ en 20,2 miljard m³ uit kleinere gasvelden. Het binnenlands verbruik van aardgas was groter dan die 43,78 miljard kuub: 46,44 miljard m³ aardgas.
Nederland was in 2017 een netto-importeur van aardgas: er werd ruim 2,6 miljard m³ aardgas geïmporteerd om in de binnenlandse behoefte te kunnen voorzien. Dat is zo'n 5% van het verbruik.
SimonV