Is regenwater in de stad schoon voor planten?

In een metropool, echt een grote stad zoals je ze in Japan of de VS vindt, is het regenwater daar schoon genoeg om groenten mee water te geven? Hoe zit het met zure regen, komt dat voor in de meeste drukke steden, elke keer als het regent?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Milieu
1.8K
Reddie
6 jaar geleden
Zowel in als buiten de stad groeien planten. Allemaal met dezelfde regen, zuur of niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar als ik in de stad groenten wil verbouwen en ook nuttigen, oogst ik dan wel gezonde planten als zij in de stad groeien?

Antwoorden (1)

Veel stoffen in het regenwater, zijn onschadelijk voor planten en sommige zelfs goed.
Fijn stof is voor de mens erg schadelijk, maar planten ademen dat niet in en hebben geen longen, dus niet schadelijk.
Ook zitten er meststoffen in de lucht, maar daar houden planten van, dus is regenwater altijd veel beter dan het meeste kraanwater.