Mogen boomstammetjes van ongeveer 40cm doorsnee in de GFT ophaalcontainer?

7 jaar geleden
in: Milieu
5.5K
paulus811
7 jaar geleden
Kun je niet iemand met een open haard er een plezier mee doen?
dudemeister
7 jaar geleden
Drogen die dingen en zaag ze kruiselings in tot bijna op de bodem, giet er terpentine in oid en steek ze op een zomeravond aan. Gezelli

Het beste antwoord

Nee, dat mag zeker niet.
In vrijwel elke gemeente geldt dat 'hout en dikke takken' er niet in mogen. Wel klein snoeiafval.
Wat dan dikke of dunne takken zijn is soms onduidelijk, maar een boomstam van 40 cm is zeker geen dunne tak.

Het GFT afval wordt in principe verwerkt tot compost, en soms wordt het mee verbrand met ander afval. In beide gevallen wordt het verwerkingsproces verstoord door te grote stukken massief hout.
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Elke gemeente heeft heeft hiervoor zijn eigen regels; informeer naar de afvalstoffenverordening van jouw gemeente. Doorgaans zijn takken met een doorsnede groter dan 10cm niet toegestaan in de gft-container. Grof houtafval kun je apart aanbieden bij de gemeente.